Verhalen

‘Ik kan nu een nieuwe fase in mijn leven beginnen’

Een inwoner van Montferland, een lichamelijk en psychisch kwetsbare man. Toen in 2019 zijn vrouw overleed, liep zijn leven steeds meer uit de rails. Hij moest noodgedwongen zijn koopwoning verlaten en verhuizen naar een appartement. Hij komt het huis bijna niet meer uit. In woning en berging hebben zich een enorme hoeveelheid spullen en afval opgehoopt. Zomaar een inwoner van Montferland die het alleen niet meer redt. Maar voor wie de inzet van vrijwilligers een enorm verschil kan maken. Die vrijwilligers organiseerde Present op verzoek van Sensire.

Seesing Flex maakt het verschil

Present schakelde haar partner uitzendbureau Seesing Flex van hun vestiging in ’s-Heerenberg in. De directeur en drie medewerkers staken een dagdeel de handen flink uit de mouwen. Zij voerden nog bruikbare spullen af naar de kringloop en het grofvuil naar het aanbiedstation van de gemeente. Karren vol werden er afgevoerd. De berging is nu weer schoon en bruikbaar. Een volgende groep vrijwilligers zal alle overbodige spullen en rommel uit de woning verwijderen. ‘Het was heel mooi om dit te kunnen doen, het geeft ons een fijn gevoel om deze meneer te kunnen helpen’, zegt een van de medewerkers van Seesing Flex. ’En Present had het allemaal perfect georganiseerd. Alles was goed voorbereid, we konden direct aan de slag. Een 10 voor de organisatie!’.

Meneer hielp mee wat hij kon en zorgde voor koffie en wat lekkers. ‘Geweldig dat mensen dit zomaar voor mij doen. Veel oude spullen van vroeger zijn opgeruimd. Ik kan nu echt een nieuwe fase in mijn leven beginnen’.

Ook aan de slag?

Ben je nieuwsgierig geworden? Lijkt het je ook leuk om samen met een groep collega’s, vrienden of familieleden iets te betekenen voor een kwetsbare dorpsgenoot? Neem dan contact op met Marije Klein en alles wordt voor je geregeld. Marije is coördinator van Present Montferland: marije.klein@presentmontferland.nl; tel. 06-23073168. Neem ook een kijkje op www.presentmontferland.nl.