Verhalen

Mooie ochtend voor ouderen in ’s Heerenberg

‘Het is zo bijzonder om mee te maken. Dat je op zo’n eenvoudige manier mensen erg blij kunt maken!’ Dit zegt een van de vijf vrijwilligers die op 2 september een ochtendje op pad gingen met ouderen uit hun buurt die slecht ter been zijn en weinig sociale contacten hebben. De vrijwilligers zijn leden van ‘De Sleutel’, de huurdersvereniging van woningbouwvereniging Plavei. ‘Het heeft mij geraakt dat mensen eenzaam zijn en weinig buiten de deur komen. Het kostte ons maar weinig tijd en levert zoveel op. Ik heb zoveel emotie en dankbaarheid gezien’ aldus de vrijwilliger.

De vrijwilligers haalden de ouderen, meest rolstoelgebonden, thuis op en gingen met ze naar Gertrudis, de woonzorglocatie in ’s-Heerenberg van zorgorganisatie Azora. Daar dronken ze een kop koffie met wat lekkers erbij om vervolgens een gezamenlijke wandeling te maken. Na afloop wachtte in Gertrudis een uiterst verzorgde lunch (geregeld door Azora) en werden voordien nog gezamenlijk spelletjes gedaan.

Een vrijwilliger: ‘Erg leuk dat er ook wat lekkers en eten geregeld was. Dat maakte de dag compleet. Wat mij bijzonder raakte, was dat een mevrouw ging zingen in de kerk. Erg mooi’.

De ochtend werd georganiseerd door een van de bevlogen medewerkers van Azora en Present Montferland. ‘Zowel de vrijwilligers als de ouderen hebben een heerlijke ochtend gehad. De sfeer was geweldig en er vonden veel leuke gesprekken plaats. De service van Gertrudis en de onderlinge samenwerking was ook geweldig’, vertelt Marije Klein, projectcoördinator van Present.

Doe mee!

Ben je nieuwsgierig geworden? Lijkt het je leuk om samen met een groep collega’s, vrienden of familieleden de armen uit de mouwen te steken voor een kwetsbare dorpsgenoot? Of, ondernemers in Montferland, wil je als sponsor het werk van Present Montferland mogelijk maken? Meld je dan nu aan!