Presentdagen 2020 – Terugblik

Ontspannen | Ontmoeten | Ontdekken

Van Present dóen naar Present zíjn…dat was een veel gehoord zinnetje tijdens de laatste Presentdagen en in het jaar dat erop volgde. Niet zo raar want zoiets is makkelijker gezegd dan…gedaan. Want hoewel bij Present het ont-moeten centraal staat, heeft men het doen inmiddels tot kunst verheven. Met hele indrukwekkende cijfers tot gevolg..maar regelmatig ook met een ongemakkelijk ‘moeten’ en een terugkerend gevecht met de deadline tot gevolg. Daar zijn we toch geen Present voor geworden. Tijd voor drastische maatregelen. We gaan even helemaal in de onthaasting. En waar kan dat beter dan op vakantie.

Relaxmodus
Dus midden in de winter gingen de slippers weer aan, de zonnebril op en en kon men naar hartelust  insmeren. Want we gingen echt in de relax…modus. Even helemaal weg uit de planningen, checklisten, dwingende mailtjes en voicemailtjes van hulpverleners. Gewoon even tijd voor elkaar, voor de ontmoeting. Even Present zijn. Ontspannen, ontmoeten, ontdekken.

Dit waren de belangrijkste ingrediënten van de Presentdagen 2020 op vrijdag 7 februari en zaterdag 8 februari 2020. Ze vinden ook dit jaar plaats op Landgoed Zonheuvel in Doorn. Dit jaarlijkse event is inmiddels berucht en beroemd binnen de Present Community. En iedereen weet: voor een beetje Presenter een musthave!

Het programma van vrijdag was speciaal ingericht voor de vaste medewerkers van lokale stichtingen. Want daar beleef je niet alleen een gezellig uitje met je collega’s, ook de deelsessies en het avondprogramma zijn helemaal op maat gemaakt voor de dagelijkse praktijk van Present.

De zaterdag had nog meer met verdiepende deelsessies. Deze dag waren ook de bestuurders, relaties, vaste vrijwilligers, groepenbegeleiders en andere Present supporters uitgenodigd.

Van Present dóen naar Present zíjn!

Dit jaar staat in teken van de unieke Presentformule die al  ruim 14  jaar lang zijn waarde bewijst.  ‘Van Present dóen naar Present zíjn’  Kortom… De Presentdagen 2020 waren weer een inspirerende start voor het nieuwe jaar !

Geniet nog even na van de foto’s, presentaties en video’s!

Ps:
De Terugblik van 2019 nog even zien?  Om je geheugen op te frissen kun je hier de terugblik van 2019 vinden!