Present wil met deelname ‘Wake’ verdeeldheid wegnemen

In de ontmoetingen die tijdens Presentprojecten plaatsvinden, zien we een sleutel om vooroordelen over anderen weg te nemen en zo ook racisme tegen te gaan. Present doet daarom mee aan het online event: ‘Wake, dare to connect’

Tijdens het event zullen zowel zwarte als witte christelijke artiesten en sprekers optreden. Daarnaast worden er persoonlijke verhalen en ervaringen gedeeld over de impact van racisme in de levens van jongeren. Door kennis en ervaringen te delen, hoopt Wake de verdeeldheid onder jongeren te laten afnemen en ze uit te dagen tot empathie.

Het event zal zaterdag 4 juli vanaf 20:00 uur live gestreamd worden via het YouTube kanaal van MOVE.Community of via onze Facebookpagina: www.facebook.com/stichtingpresent. De avond is vooral bedoeld voor jonge mensen tussen de 18 en 30 jaar.

Programma

Tijdens de avond wordt live muziek afgewisseld met sprekers, ‘spoken word’ en verhalen van jongeren over de impact van racisme op hun leven. Onder anderen politicus en advocaat Don Ceder en Shelton Telesford zullen spreken. Dwight Dissels, Shock Elias, Eline Bakker, Damascus, Elvis E, Adem Project, Abigail Martina en Minerva Blijd treden op. Sherwin Blijd verzorgt een spoken word-optreden over de impact van het Nederlandse slavernijverleden in de hedendaagse maatschappij.

Het Wake-event wordt georganiseerd door vier partners: Youth for Christ, Present Nederland, Jong Protestant en Move.Community.  Het is een event tegen racisme, geen protestbeweging.