Jong Present

12-09-2018

Jong Present biedt jou volop kansen!

Jong Present is het traineeship dat Present Nijmegen aanbiedt in het kader van Maatschappelijke Diensttijd. Je krijgt de kans om je horizon te verbreden en jezelf uit te dagen op het gebied van armoedebestrijding en maatschappelijke hulpverlening. Je doet in korte tijd kostbare en relevante werkervaring op, die niet zal misstaan op je CV. Je bouwt aan je professionele netwerk, je zult waardevolle contacten opdoen en je gaat je eigen kwaliteiten en talenten ontdekken of verder ontwikkelen.

Jij

• Bent student, pas afgestudeerd of op zoek naar een zinvolle dagbesteding
  • Bent tussen de 18 en 30 jaar
  • Hebt hart voor je medemens
  • Bent flexibel qua inzetbaarheid voor 8 uur per week
  • Hebt een praktische instelling en vindt het leuk om dingen te regelen
  • Vindt het leuk om je netwerk te mobiliseren
  • Bent communicatief vaardig, zowel digitaal als in real life
  • Krijgt een vergoeding van maximaal € 150,- per maand

Wat ga je doen?

Je kunt kiezen uit drie programma’s (Leiderschap, Manager, Projectleider) inclusief coaching en begeleiding, gericht op jouw persoonlijke ontwikkeling. Ook krijg je professionele (landelijke) trainingen met andere trainees om diverse vaardigheden (verder) te ontwikkelen.

Present Nijmegen

Stichting Present Nijmegen activeert vrijwilligers om een ééndaags project uit te voeren in de leefomgeving van iemand die door ziekte, beperkte financiën en een gebrek aan netwerk in de problemen is gekomen. In één dag realiseren vrijwilligers een nieuwe start voor de meest kwetsbare inwoners van Nijmegen. Deze projecten worden door Present op professionele wijze georganiseerd en gecoördineerd. De stichting is opgericht in 2015 en is volop in ontwikkeling. Present Nijmegen is onderdeel van een landelijk netwerk van ongeveer 80 lokale stichtingen.

Jongeren over de Maatschappelijke Diensttijd:

ZonMW

Met het Actieprogramma Maatschappelijke Diensttijd wil ZonMW bevorderen dat iedere jongere de mogelijkheid krijgt om via maatschappelijke projecten en activiteiten bij te dragen aan een sterke en betrokken samenleving.

In een sterke samenleving zien mensen naar elkaar om en houden zij rekening met elkaar. Vanuit die gedachte ontwikkelt het kabinet de maatschappelijke diensttijd voor jongeren. Om hen optimaal de kans te bieden betrokken te zijn bij de samenleving. De maatschappelijke diensttijd biedt tijd en ruimte waarin jongeren zich inzetten voor een ander en zo hun eigen talenten ontdekken en ontwikkelen. Het is bovendien een kans om ervaring op te doen en misschien wel een duidelijker beeld te krijgen voor een toekomstperspectief. De maatschappelijke diensttijd biedt ook de mogelijkheid om mensen met verschillende achtergronden en leeftijden dichter bij elkaar te brengen. Het is meedoen, door anderen te laten meedoen. Daar wordt iedereen sterker van. Lees hier meer.

Nieuwsuur

“Maatschappelijke diensttijd is een beweging waarbij we veel jongeren vrijwilligerswerk willen laten doen”, zegt staatssecretaris Paul Blokhuis (ChristenUnie). “Zo leren ze hun eigen talenten ontdekken. Ook komen ze in aanraking met bijvoorbeeld jongeren van andere scholen, of oudere mensen. Op die manier kunnen ze een waardevolle bijdrage leveren aan de samenleving.” Bekijk de reportage die Nieuwsuur in september maakte over Maatschappelijke Diensttijd op de website van de NOS.

Lees meer over de programma’s die wij aanbieden!