Sociaal

12-09-2018

Een beetje aandacht is vaak al voldoende.

Aanmelden als vrijwilliger

We willen je laten ervaren dat jouw inzet op de juiste plek terecht komt en van grote betekenis is. De mensen die je helpt, zijn eenzaam of kampen met fysieke problemen (ziekte, ouderdom of beperking).

De ontmoeting die plaatsvindt, vinden we belangrijk; net dat beetje extra aandacht. Voor deze mensen is het vaak bijzonder dat een groep ‘vreemden’ hen ‘zomaar’ komt opzoeken. Ook voor de groep vrijwilligers kan het een betekenisvolle ervaring zijn. Ze ontmoeten mensen die ze anders waarschijnlijk nooit zouden ontmoeten. We zeggen wel eens: in de kern is het organiseren van een Present project het faciliteren van ontmoetingen!

Jullie aanbod is ons vertrekpunt

Een project wordt altijd georganiseerd op basis van jullie wensen en beschikbaarheid. Na jullie aanmelding neemt een medewerker van Present contact op om deze te inventariseren.

Voorbeelden:

• Spelletjes doen met ouderen
  • Koken voor eenzame mensen
  • Wandelen met bewoners van een zorginstelling
  • Muziek maken met of voor bewoners van een verzorgingshuis
  • Fietsen met mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking

Een medewerker van Present zorgt ervoor dat

• iemand van de groep vrijwilligers vooraf een bezoek brengt aan de plek waar het project uitgevoerd gaat worden;
  • er een goede afstemming is over het programma tijdens de projectdag;
  • de afspraken worden nagekomen;
  • zij aanwezig is tijdens (een deel van) de projectdag;
  • er een evaluatie komt na afloop van het project.