Jong Present 2.0

22-07-2020

Jong Present 2.0 – Een kans voor jongeren!

Jong Present 2.0 is het traineeship dat Present Nijmegen aanbiedt in het kader van Maatschappelijke Diensttijd. Jongeren krijgen de kans om hun horizon te verbreden en zichzelf uit te dagen op het gebied van armoedebestrijding en maatschappelijke hulpverlening. Ze doen in korte tijd kostbare en relevante werkervaring op, die niet zal misstaan op hun CV. Ze bouwen aan een professioneel netwerk, ze zullen waardevolle contacten opdoen en ze gaan hun eigen kwaliteiten en talenten ontdekken of verder ontwikkelen.

Jij

• Bent student, pas afgestudeerd of op zoek naar een zinvolle dagbesteding
  • Bent tussen de 17 en 27 jaar
  • Hebt hart voor je medemens
  • Bent flexibel qua inzetbaarheid voor 4-8 uur per week voor minimaal 3 en maximaal 6 maanden
  • Hebt een praktische instelling en vindt het leuk om dingen te regelen
  • Vindt het leuk om je netwerk te mobiliseren
  • Bent communicatief vaardig, zowel digitaal als in real life
  • Ontvangt een vergoeding van maximaal € 170,- per maand

Welke rol past bij jou?

Wil jij je skills verbeteren en leren hoe je zelf een project kunt regelen? Ben je iemand die graag zelf de handen uit de mouwen steekt om anderen te helpen of ben je nieuwsgierig hoe de organisatie in elkaar zit en wil je daar alles van weten? Wat je ook wilt verkennen, ontdekken of verbeteren je krijgt coaching en begeleiding, gericht op jouw persoonlijke ontwikkeling. Ook krijg je professionele (landelijke) trainingen met andere trainees om diverse vaardigheden (verder) te ontwikkelen.

Present Nijmegen

Stichting Present Nijmegen bemiddelt mensen die hun tijd en talent in willen zetten voor mensen die wel wat gezelschap kunnen gebruiken of voor iemand die door ziekte, beperkte financiën en een gebrek aan netwerk in de problemen is gekomen. In één dag zorgen zij dat de meest kwetsbare inwoners van Nijmegen een boost krijgen, zodat zij weer een vervolgstap kunnen zetten. Deze bemiddelingen worden door Present op professionele wijze georganiseerd en gecoördineerd. De stichting is opgericht in 2015 en is volop in ontwikkeling. Present Nijmegen is onderdeel van een landelijk netwerk van ongeveer 80 lokale stichtingen.

Aanmelden kan nu!

Ben jij enthousiast geworden of wil je er meer over weten? Als je dit formulier invult, krijg je een uitnodiging voor een persoonlijke kennismaking.

Jongeren over de Maatschappelijke Diensttijd

Er zijn al heel wat jongeren actief geweest via Present. Kijk op YouTube naar jongeren die jou zijn voorgegaan: