Hulpvraag melden

Als hulpverlener kun je een hulpvraag aanmelden als je denkt dat de inzet van een groep vrijwilligers een meerwaarde heeft voor het hulpverlenings- of zorgtraject van je cliënt(en).

Criteria zijn:

• Je cliënt heeft onvoldoende financiële middelen, netwerk en/of gezondheid om het werk zelf uit te voeren.
  • Je cliënt is bereid om op de dag van het project (naar kunnen) aanwezig te zijn en mee te doen.
  • Ontmoeting (tussen cliënt en vrijwilliger) is wezenlijk onderdeel van het project.
  • Cliënt is woonachtig in Nijmegen.

Lees meer over hoe Present werkt voor hulpverleners

Meld een sociale hulpvraag

Een sociale hulpvraag is een verzoek om hulp bij een sociale activiteit waarmee jouw cliënt(en) zijn geholpen. Denk bijvoorbeeld aan sport en spel, muziek maken, creatieve activiteiten, uitstapjes.

Meld een praktische hulpvraag

Een praktische hulpvraag is een verzoek om hulp bij klussen in en om het huis die jouw cliënt(en) en/of hun netwerk niet kunnen realiseren. Denk bijvoorbeeld aan tuinieren, schoonmaken, schilderen, behangen en opruimen.

Een hulpvraag aanmelden tijdens de Coronacrisis

Waar we in deze tijd rekening mee moeten houden, is dat fysiek contact zowel tijdens de uitvoering van de activiteiten door de vrijwilligers als bij de begeleiding door Present niet mogelijk is. Bij het onderhouden van het contact volgen we de richtlijnen van het RIVM. Er zijn mooie initiatieven die laten zien dat het mogelijk is om er juist nu te zijn voor de bewoners in Nijmegen die ons nodig hebben. Denk bijvoorbeeld aan het opknappen van een tuin, schilderen van een schutting of een tuin kindvriendelijk maken.