Hulpvraag melden

Een hulpvraag aanmelden tijdens de Coronacrisis

Waar we in deze tijd rekening mee moeten houden, is dat fysiek contact zowel tijdens de uitvoering van de activiteiten door de vrijwilligers als bij de begeleiding door Present niet mogelijk is. Bij het onderhouden van het contact volgen we de richtlijnen van het RIVM. Er zijn mooie initiatieven die laten zien dat het mogelijk is om er juist nu te zijn voor de bewoners in Nijmegen die ons nodig hebben. Denk bijvoorbeeld aan het opknappen van een tuin, schilderen van een schutting of een tuin kindvriendelijk maken.

Als professional kun je een hulpvraag aanmelden als je denkt dat de inzet van een groep vrijwilligers een meerwaarde heeft voor het hulpverlenings- of zorgtraject van je cliënt(en).

Criteria zijn:

  • Je cliënt heeft onvoldoende financiële middelen, netwerk en/of gezondheid om het werk zelf uit te voeren.
  • Je cliënt is bereid om op de dag van het project (naar kunnen) aanwezig te zijn en mee te doen.
  • Ontmoeting (tussen cliënt en vrijwilliger) is wezenlijk onderdeel van het project.

Lees meer over hoe Present werkt voor hulpverleners

Meld een sociale hulpvraag
of
Meld een praktische hulpvraag