Meedoen als individu

Ben je op zoek naar een zinvolle tijdsbesteding en help je anderen graag een stapje verder? Present Nijmegen biedt je hier verschillende mogelijkheden voor:

Begeleid groepen vrijwilligers

Het is fijn als we voldoende enthousiaste mensen hebben die groepen vrijwilligers willen begeleiden. Bij Stichting Present melden zich diverse groepen: studenten, bedrijven, gezinnen of kerken. Deze groepen worden begeleid door een groepenbegeleider. Een groepenbegeleider kan zich voor een langere periode binden aan Present om zo meerdere groepen te begeleiden. Meer info? Neem contact met ons op of kijk bij de vacature voor groepenbegeleider.

Zet je expertise in

Present Nijmegen is regelmatig op zoek naar professionals die hun expertise in willen zetten voor de samenleving. Tijdelijk of voor vast. Wij zijn geïnteresseerd als je een aanbod hebt dat Present Nijmegen kan ondersteunen  in communicatie, vormgeving, fondswerving, projectbegeleiding, kantoorondersteuning, relatiebeheer en logistiek. Je bijdrage maakt voor ons een groot verschil!

Flex-pool

De Flex-pool bestaat uit mensen die zich op een praktische manier, op regelmatige basis, willen inzetten voor bewoners in Nijmegen. In de coronatijd doen we dit in kleine groepjes (van 2-3 personen). Je zet je in om een klus (project) uit te voeren. Je houdt 1.5 meter afstand en hebt geen gezondsheidsklachten.

De werkzaamheden kunnen bestaan uit: helpen verhuizen, opknappen of schoonmaken van een woning of tuin, schilderen, behangen, bestraten, laminaat leggen en allerhande interieurklusjes. In de coronatijd beperken we ons voornamelijk tot ‘buitenklussen’. Als ‘flexpooler’ geef je aan wat je leuk vindt of waar je goed in bent en hoe vaak je iets wilt doen. Samen met anderen zet je je in voor mensen die te maken hebben met armoede, een slechte gezondheid of sociaal isolement.

De voldoening die je krijgt zit hem vooral in het bijzondere contact met mensen die je anders waarschijnlijk nooit zou hebben ontmoet. In deze tijd van 1,5 meter afstand kun je toch nabij zijn!

Nadat we je aanmelding hebben ontvangen, nemen we contact met je op om te horen wat je kunt betekenen voor Present Nijmegen.

Ik meld me aan als vrijwilligersbegeleider

Ik neem contact op voor een inzet van mijn expertise