Meedoen als trainee

Bij Present Nijmegen vinden we het belangrijk dat al onze trainees (jongeren tussen de 18 en 30 jaar) zelf ervaren wat er bij onze projecten gebeurt. Bij de introductie ga je daarom zelf meedoen aan een project bij een stadsgenoot die door omstandigheden in de problemen is geraakt. Zo word je direct aan het begin van jouw traineeship al betrokken bij het hart van onze organisatie. Jouw eigen inbreng en doelen nemen we graag mee in de invulling van het programma van je keuze.

1. Leiderschap

Het ontwikkelen van vaardigheden om jezelf te ontwikkelen als sociaal ondernemer. Je vindt het vanzelfsprekend om voor zelf doelen te stellen en weet deze redelijk zelfstandig te behalen.

Je bent geïnteresseerd in het reilen en zeilen van de stichting. Wat is er nodig om alles goed te laten verlopen? Wat gebeurt er achter de schermen? Hoe kom je aan vrijwilligers en hoe ga je met hen om? Hoe motiveer je mensen om met jouw idee mee te doen?

Dit programma bevat o.a. de volgende onderdelen:

• Het maken van matches tussen groepen vrijwilligers en hulpvragen
  • Een (nieuw) project bedenken en uitvoeren
  • Meewerken in de organisatie van Present Nijmegen
  • Het werk van Present meer bekendheid geven
  • Meedenken in communicatie, presentaties geven, fondsenwerving, marketing, events
  • Tenminste 30 andere jongeren mobiliseren voor een Present project

2. Manager

Het ontwikkelen van vaardigheden die horen bij het operationeel houden van een stichting. Je werkt mee in de Present-organisatie door het ondersteunen van de coördinator. Je kunt doelen stellen en weet deze met enige ondersteuning te behalen.

Je bent geïnteresseerd in de werkwijze van Present. Welke methodiek wordt er gebruikt en waarom? Hoe zorg je voor een juiste match tussen vrijwilligers en een hulpvraag?

Dit programma bevat o.a. de volgende onderdelen:

• Meedoen met projecten en begeleiden van projecten
  • Meewerken aan de voorbereiding van een netwerkbezoek
  • Administratieve ondersteuning
  • Nieuwsbrief verzorgen
  • Tenminste 10 andere jongeren mobiliseren voor een Present project

3. Projectleider

Het ontwikkelen van vaardigheden zoals samenwerken, meedoen aan sociale activiteiten, afspraken maken en het aansturen van vrijwilligers. Je krijgt hulp bij het stellen van doelen en wordt ondersteund om ze te behalen.

Je bent een echte doener en richt je met name op de uitvoering van de werkzaamheden van Present. Je zet je graag in voor andere mensen. Je hebt oog voor wat er nodig is.

• Projecten uitvoeren
  • Projecten organiseren
  • Meedoen aan sociale activiteiten
  • Ontmoeten van (nieuwe) mensen

Door te klikken op onderstaande button, kun je je aanmelden en aangeven welk programma je zou willen volgen of wat volgens jou het beste bij je past. Je zit daarmee dus nog nergens aan vast!

Een medewerker van Present neemt vervolgens contact met jou op om kennis te maken en om te bespreken of en hoe we verder gaan.

Ik meld me aan voor een traineeship