Kennismaken met vrijwilligerswerk

08-10-2019

Samen voor elkaar is het project van Present dat enthousiaste Nijmegenaren en inburgeraars met elkaar verbindt. Het leuke is dat Nijmegenaren en inburgeraars zich samen in zetten voor de doelgroepen via Present en elkaar hierdoor beter leren kennen. Tegelijkertijd maken de inburgeraars op een laagdrempelige manier kennis met vrijwilligerswerk en kunnen ze in kleine groepjes de Nederlandse taal oefenen.

Voorbeelden van activiteiten door groepjes van Samen voor Elkaar zijn: met bewoners van verzorgingshuizen wandelen, spelletjes doen, samen eten of bewoners in Nijmegen helpen met het opknappen van hun tuin of woning.

Zo wandelt een groepje elke donderdag met bewoners van een verzorgingshuis in Nijmegen. Bij slecht weer worden er spelletjes gespeeld. En in juli heeft een groepje een bewoner in Nijmegen heel blij gemaakt door de woonkamer in zijn lievelingskleuren te schilderen en de luxaflex op te hangen. Naast het schilderwerk was er tijd voor het leggen van leuke contacten en gezelligheid met elkaar.

Binnenkort zullen in het kader van Samen voor Elkaar groepjes inburgeraars van het ROC samen met Nederlandse studenten verschillende activiteiten uitvoeren voor diverse doelgroepen via Present Nijmegen.