Present zijn tijdens corona crisis

04-04-2020

Het corona virus heeft ons leven (tijdelijk) veranderd. Met z’n allen proberen we deze moeilijke tijd zo goed mogelijk door te komen. Juist in deze crisistijd wil Present Nijmegen nog meer de beweging stimuleren waarbij steeds meer mensen het vanzelfsprekend vinden om naar elkaar om te zien.

Ook tijdens de corona crisis kunnen groepjes vrijwilligers zich blijven aanmelden wanneer zij zich via Present voor anderen willen inzetten. Present coördineert aanbod en vraag, maakt een geschikte koppeling en begeleidt de vrijwilligers. Waarmee we in deze tijd rekening mee moeten houden, is dat fysiek contact zowel tijdens de uitvoering van de activiteiten door de vrijwilligers als bij de begeleiding door Present niet mogelijk is. Bij het onderhouden van het contact volgen we de richtlijnen van het RIVM. Dit doet een beroep op onze creativiteit. Maar er zijn mooie initiatieven die laten zien dat het mogelijk is om er juist nu te zijn voor de bewoners in Nijmegen die ons nodig hebben. Denk bijvoorbeeld aan het opknappen van een tuin, schilderen van een schutting, tuin kinderspeel klaar maken, muziek maken of een dansvoorstelling in de tuin van een verzorgingshuis. We kunnen digitaal en op afstand activiteiten organiseren.

De behoefte is er, nu misschien nog wel meer dan anders en wij zorgen ervoor dat jouw hulp bij diegenen terecht komen die het hard nodig hebben. En hoe mooi zou het zijn om, wanneer de corona crisis voorbij is, elkaar ook te ontmoeten.

Wil je helpen als vrijwilliger?

Wil je weten hoe je kunt helpen als vrijwilliger en/of wil je je aanmelden? Klik dan hier.

Wil je als hulpverlener een hulpvraag aanmelden?

Wil je weten als hulpverlener wat er kan en hoe je je cliënt kunt aanmelden? Klik dan hier.