Samen voor elkaar in Nijmegen

14-10-2018

Op zaterdag 6 oktober hebben we de aftrap van project Samen voor elkaar gevierd. Het was een gezellige bijeenkomst in, heel toepasselijk, ‘Gezellig Nijmegen’.

De groep aanwezigen ging met elkaar in gesprek aan de hand van kaartjes met een vraag erop. Dat leverde bijzondere gesprekken op, soms met handen en voeten, want niet iedereen sprak Nederlands.

Bettie, de dagvoorzitter, was aanwezig om de verschillende onderdelen van de middag op een vrolijke manier aan elkaar te praten. Er werd uitleg gegeven door Hans, de voorzitter van Present Nijmegen en door Aline, de contactpersoon voor de vrijwilligers van Samen voor elkaar. En natuurlijk waren er overheerlijke hapjes.

De opkomst was weliswaar bescheiden, maar de sfeer prima. Kwaliteit boven kwantiteit, beaamt dan ook projectcoördinator Door Hooijer van Stichting Present Nijmegen. ‘We willen een persoonlijke sfeer creëren, ook bij het vormen van de groepjes van Samen voor elkaar, en die sfeer was er deze middag ook.’