Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Soms moet je gewoon even iets voor een ander doen

Arnold Doornbos is veehouder en vrijwilliger bij Present Noord-Groningen. Groninger nuchterheid ten voeten uit als hij verteld waarom.

Help je mee? Omzien naar elkaar

MEER NIEUWS >>

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Cora (niet haar echte naam) woont in een wooncomplex wat verbeterd en verduurzaamd wordt.

Dankbaar voor dit mooie project, maar zoiets betekent altijd wel een strakke planning van aannemer en onderaannemers.

Zij werken huis voor huis in logische stappen. Van project naar project. Er spelen momenteel immers vele projecten in Noord-Groningen.

Ook zijn dit soort projecten duidelijk afgebakend. Aannemers verbeteren en verduurzamen, maar halen niet je huis leeg.

Dit was een enorm grote zorg in Cora’s hoofd. Stres, onrust en slapeloze nachten.

Ze heeft veel spullen, een slechte gezondheid en geen auto om spullen weg te brengen.

Er is geen geld om iemand tegen betaling in het huren. Haar zeer beperkte kleine netwerk heeft ook issues.

Haar consulent probeert haar zo goed mogelijk tips en instructies te geven om dit alles stapje voor stapje aan te pakken. Maar het blijft groot en de stapjes gaan langzaam.

En dan, juist wanneer het absoluut niet uitkomt. Ineens geveld door corona. Dat hakt er enorm in en de uitvoerdatum komt steeds dichterbij…

De hulpvraag wordt aangemeld bij Stichting Present. En ineens is daar een fijne match!

Een team van 6, heeft in 2 uren tijd de woning leeg. ”Het voelde alsof er geen einde aan kwam en ineens is de klus verrassent snel klaar”.

Cora is inmiddels aangekomen in haar logeerwoning en laat ons dan weten ”wat waren zij vriendelijk en wat hebben zij hard gewerkt”. Zo dankbaar en verrast.

Helemaal zin in een frisse start.
Een groot dankjewel voor deze fijne lokaal betrokken mensen!

Ps. Naast Cora, zijn er nog vele andere Noord-Groningers die wachten op wat helpende handen. Heb jij binnenkort met een eigen groepje van minimaal 2 personen een paar uurtjes tijd beschikbaar voor het goede doel?

Laat het ons wete#presentzijnvoorelkaard#omziennaarelkaare#actiefinnoordgroningeni#ietsdoenvooreenandern#appingedamg#Stedums#Uithuizenn#Baflo##Bedume#zuidwoldem #uithuizen #baflo #bedum #zuidwolde

4 hours ago

Helemaal zin in een frisse start.
Een groot dankjewel voor deze fijne lokaal betrokken mensen!

Laat het ons weten via info@presentnoordgroningen.nl

#presentzijnvoorelkaar #omziennaarelkaar #actiefinnoordgroningen #ietsdoenvooreenander #appingedam #stedum #uithuizen #baflo #bedum #zuidwolde

Samenwerken om het eiland een kleurrijkere mooiere plek te maken. Echt een heerlijke en vrolijke sfeer heerste tijdens dit project. Present Sint Maarten is al lekker up and running en ontmoet allerlei nieuwe mensen. Mooi om te volgen!

#presentvoorelkaar #samen #kleurijk #presentabroad

6 days ago

Ook in Noord-Groningen is er van alles mogelijk via Stichting Present! Waar worden jullie blij van? Wat vind je nu echt fijn om te doen voor of met een ander?
#vrijwilligerswerkhethogeland #vrijwilligerswerkeemsdelta #metjeeigengroep #sociaalwerk #praktischwerk #winsum #delfzijl #appingedam #Stedum #Uithuizen #Uithuizermeeden #enmeer“oh dat is toch die organisatie die projecten doet in tuinen en huizen opknapt door te schilderen?!” Dit horen we weleens als reactie. Haha, ja! Ook op deze manier helpen we graag. Maar wist je dat we ook heel veel sociale projecten hebben? Zo kun je bij o.a. @stichting present oldebroek maatje worden voor oudere bewoners van Viattence. Gezellig een ijsje eten, lekker op de koffie, een rondje door het park. Noem het maar op. Samen tijd doorbrengen, verbinden en aandacht voor elkaar. Mooi toch? Zo kun je met jou tijd en talent er zijn en verschil maken.

#presentvoorelkaar #metjouwtalententijd #flexibel #socialeprojecten #maatschappelijk #vrijwilligerswerk

2 weeks ago

Wil jij ook eens het verschil maken? Met een eigen samengesteld groepje, 2 uren aan de slag ->al een geweldig resultaat! #Uithuizen #Uithuizermeeden #Baflo #StedumVan die reacties waar ons hart een sprongetje van maakt.💜 Bedankt dat jullie waardering uitspreken, ook hier online! 😀

Deze groep vrienden hielpen een alleenstaande man zijn woning opruimen en gaven alles een vers likje verf. 🪠🧺 Herman reageerde met een berichtje op Facebook;

“Keurig hoor kanjers dat ziet er lekker fris uit, en voor de man helemaal. Ik draag Present een warm hart toe en zie dat jullie allemaal zo lekker werken, en het maakt zo een verschil. Het voelt vast heel goed als je die blije gezichten ziet als hun plekje weer netjes is.”

2 weeks ago
Load more

Vrijwilliger "“Onze tijd was goed besteed. We hebben letterlijk en figuurlijk ruimte in iemands leven mogen creëren!”"