Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Soms moet je gewoon even iets voor een ander doen

Arnold Doornbos is veehouder en vrijwilliger bij Present Noord-Groningen. Groninger nuchterheid ten voeten uit als hij verteld waarom.

Present helpt jullie helpen waar het echt nodig is

Voor wie zou jij iets willen doen?

vrijwilligerswerk hogeland

Welk talent wil jij vrijwillig inzetten?

MEER NIEUWS >>

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Alle vrijwilligers van het afgelopen jaar, heel erg bedankt voor jullie inzet!

Vandaag is het nationale vrijwilligersdag!
Een dag om even bewust stil te staan bij alle vrijwillige inzet. Ondanks de voortdurende coronapandemie hebben jullie je blijvend ingezet voor diverse hulpvragen. Daarvoor zijn wij, alle hulpontvangers en de maatschappelijke organisaties jullie enorm dankbaar voor. Toppers, bedankt dat jullie dit jaar Present wilden zijn!

Jullie hebben je vol overtuiging ingezet. Jullie tijd en talenten beschikbaar gesteld aan hen, die de hulp het meest hard nodig hebben. Er zijn vloeren gelegd, tuinen aangepakt, er is flink opgeruimd, er is verhuist en nog zoveel meer. Jullie maken Noord-Groningen mooier en warmer. We zijn er voor elkaar.

Stuur jij een bijpassende smiley voor alle vrijwillige inzet in 2021🧡?
Let's support!

2 days ago
Alle vrijwilligers van het afgelopen jaar, heel erg bedankt voor jullie inzet!

Vandaag is het nationale vrijwilligersdag!

Jullie hebben je vol overtuiging ingezet. Jullie tijd en talenten beschikbaar gesteld aan hen, die de hulp het meest hard nodig hebben. Er zijn vloeren gelegd, tuinen aangepakt, er is flink opgeruimd, er is verhuist en nog zoveel meer.  Jullie maken Noord-Groningen mooier en warmer. We zijn er voor elkaar.

Stuur jij een bijpassende smiley voor alle vrijwillige inzet in 2021🧡?
Lets support!

Present Noord-Groningen is in Uithuizen.
Present Noord-Groningen

Spontane gesprekken in Uithuizen.
Gesprekken over jezelf inzetten als vrijwilliger. En over de hulpvragen die Stichting Present ontvangt.

In november was onze coördinator te gast bij de bibliotheek in Uithuizen. Wat een fijne ontmoetings- en verzamelplek in het dorp. Dank @biblioteekhethogeland dat wij hier aanwezig mochten zijn. In het voorjaar bezoeken wij graag eens één van de andere bibliotheken in het Hogeland voor een 'Meet Present' en fijne, spontane gesprekken met de dorpsbewoners over vrijwilligerswerk.

En ja, het is mogelijk om zonder al te veel tijd te investeren de wereld een beetje mooier te maken. Vraag één of twee vrienden familieleden of collega's en meld je samen aan bij Stichting Present. Doe samen één halve dag vrijwilligerswerk en jullie maken een hulpbehoevend adres enorm dankbaar. Start 2022 met iets goeds doen voor de samenleving en meld je nu alvast aan bij onze coördinator!

#vrijwilligerswerk #hogeland #hethogeland #noordgroningen #uithuizen #uithuizermeeden #samenkomjeverder #omziennaarelkaar #bewusterleven #vanbetekeniszijn #samenwerkenisleuk

3 days ago
Spontane gesprekken in Uithuizen.

In november was onze coördinator te gast bij de bibliotheek in Uithuizen. Wat een fijne ontmoetings- en verzamelplek in het dorp. Dank @biblioteekhethogeland dat wij hier aanwezig mochten zijn. In het voorjaar bezoeken wij graag eens één van de andere bibliotheken in het Hogeland voor een Meet Present en fijne, spontane gesprekken met de dorpsbewoners over vrijwilligerswerk.

En ja, het is mogelijk om zonder al te veel tijd te investeren de wereld een beetje mooier te maken. Vraag één of twee vrienden familieleden of collegas en meld je samen aan bij Stichting Present. Doe samen één halve dag vrijwilligerswerk en jullie maken een hulpbehoevend adres enorm dankbaar. Start 2022 met iets goeds doen voor de samenleving en meld je nu alvast aan bij onze coördinator!

Een mooie herfstdag, een aantal weken geleden. Voor een ouder stel uit Eemsdelta ging de zon weer schijnen.

Deze hardwerkende vrijwilligers gaven de tuin een flinke boost. De container was in een mum van tijd gevuld.

''Dankbaar en blij! Wat doet een fijne woonomgeving een mens toch goed''.

Er kan ons allemaal iets overkomen, waardoor het ons (soms tijdelijk) niet lukt om goed voor onze eigen directe woonomgeving te zorgen. En wanneer er iets in je persoonlijke situatie veranderd, is het zeker niet altijd mogelijk om op korte termijn te verhuizen naar een beter passende woonvorm. Wat als je geen eigen netwerk hebt? Wat als je geen financiële middelen hebt om iemand in te huren? Hoe fijn is het dan als je begeleider je aanmeld bij Stichting Present.

Vrijwilligers, heel erg dank dat jullie op dit adres Present wilden zijn! Wat een inzet! Met een paar uur vrijwilligerswerk, een groot resultaat. Jullie hebben de bewoners heel blij gemaakt!

Wil jij ook met je eigen groepje ervoor zorgen dat de zon weer ergens gaat schijnen?

Wordt dan ook eens vrijwilliger voor één dag en maak de wereld om je heen een beetje mooier! Op onze website vind je meer informatie.

#vrijwilligerswerk #noordgroningen #samenkomjeverder #teamwerk #omziennaarelkaar #presentzijn #buiten

1 week ago

Dankbaar en blij! Wat doet een fijne woonomgeving een mens toch goed.

Nieuw! Meet Present in de bibliotheek in Uithuizen op donderdag 25 november.

Overweeg jij om een paar uur van jouw tijd te investeren om iemand in jouw regio een boost te geven? Wil jij 2022 goed beginnen?

Wordt dan vrijwilliger voor één dag en maak de wereld een beetje mooier. Wil jij meer informatie over het eenmalig uitvoeren van een praktisch of sociaal project in jouw eigen omgeving? Of wil jij je graag persoonlijk aanmelden?

Kom dan op donderdag 25 november tussen 14.00 en 16.00 naar de bibliotheek in Uithuizen. Dit is de eerste 'Meet Present in het Hogeland'. Voor iedereen met interesse in het eenmalig uitvoeren van vrijwilligerswerk.

Wil jij je liever wat vaker inzetten? Ook dat is mogelijk via Present! Heb jij affiniteit met het sociaal domein en lijkt het je interessant om een aantal keer per jaar een Present project te begeleiden?
Voor diverse dorpen in Noord-Groningen zijn wij op zoek naar vrijwillige groepenbegeleiders.

Lees alle informatie over Present in de bibliotheek in Uithuizen op onze eigen website of in de online agenda van Biblionet Groningen.

#bibliotheek #vrijwilligerswerk #vrijwilliger #uithuizen #uithuizermeeden #hogeland #gemeentehethogeland #noordgroningen #samenkomjeverder #teamwerk #mvo

2 weeks ago
Load more

Vrijwilliger "“Onze tijd was goed besteed. We hebben letterliJk en figuurliJk ruimte in iemands leven mogen creëren!”"