Meedoen als gezin

Een zinvol uitje

Present biedt ook de mogelijkheid om als gezin een project te doen. Dit biedt ouders de mogelijkheid om kinderen te laten ervaren wat het betekent om om te zien naar de naaste in eigen wijk, plaats of regio. Waarden als ‘geven’, ‘klaarstaan voor een ander’ en ‘verantwoordelijkheid nemen’ komen spelenderwijs aan bod. Gezinnen die deelnemen ervaren een Presentproject als een spannend en zinvol avontuur die hen als gezin dichter bij elkaar heeft gebracht!

Present organiseert en begeleidt

Van voorbereiding tot evaluatie worden jullie begeleid door een Present medewerker. De keuze van een project vindt plaats na inventarisatie van de unieke talenten van jullie als gezin. Hierbij is uitgebreid aandacht voor de rol van de kinderen. Activiteiten worden zo uitgekozen dat ieder gezinslid kan deelnemen.

Voor gezinnen organiseren wij twee typen Presentprojecten:

• Sociale projecten: bijvoorbeeld het organiseren van een gezellige middag voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking, koffiedrinken of iets ondernemen met eenzame ouderen of koken voor thuis- en daklozen…
  • Praktische projecten: bijvoorbeeld helpen verhuizen, opknappen of schoonmaken van een woning of het opknappen van een tuin.

Een project wordt altijd georganiseerd op basis van jullie wensen en beschikbaarheid. Na jullie aanmelding nemen we contact op om deze te inventariseren.

Geen kosten

Deelname aan een vrijwilligersproject is voor een gezin of familie in principe kosteloos. We stellen het natuurlijk erg op prijs als groepen een bijdrage kunnen/willen leveren aan de inkoop van materialen.

Meld je aan of neem contact op voor een kennismaking