ChristenUnie Het Hogeland in actie via Stichting Present

27 september 2022

ChristenUnie Het Hogeland zet zich maatschappelijk in via Stichting Present Noord-Groningen

“Het is een win-win situatie” aldus Bernd de Jong van de ChristenUnie Het Hogeland.

De bewoners hebben een superleuke ochtend gehad en persoonlijk heb ik het ook als erg waardevol en leuk ervaren om eens deel te nemen aan een Present vrijwilligersproject.

De deelnemers en het project

Bernd de Jong, Richard Bremmer en Harry Woltjer hebben via Stichting Present een ochtend meegedraaid op de soos van een wooncomplex voor bewoners met een verstandelijke beperking in Het Hogeland. Zo namen zij onder andere een aantal bewoners mee uit wandelen langs de mooiste plekjes van Winsum; ‘het mooiste dorp van Nederland 2020’.

De bewoners hebben volop genoten van de aandacht en de omgeving. Zij kwamen zichtbaar ontspannen terug en daarna gingen de heren aan de slag met het smeren van de boterhammen.

Doe ook eens met ons mee!

Door de inzet van vrijwilligers bij zorgcomplexen krijgen bewoners net dat beetje extra aandacht wat hen zo goed doet. De inzet van een aantal helpende handen die de zorgmedewerkers ondersteunen zijn altijd erg welkom!

Op basis van persoonlijke wensen, voorkeuren en talenten organiseert Stichting Present Noord-Groningen vrijwilligersprojecten voor groepjes van minimaal 2 personen. Stichting Present organiseert sociale en praktische projecten.

Willen jullie ook graag eens een keer met een eigen samengesteld groepje iets voor een ander doen?Wij helpen jullie graag! Present Noord-Groningen is matchmaker in Het Hogeland en Eemsdelta  en organiseert graag een maatwerk vrijwilligersproject voor jullie waarbij je echt van betekenis bent. Tijdens Present vrijwilligersprojecten ben je altijd van grote waarde voor bewoners die iets zelf niet kunnen vanwege leeftijd of gezondheid, die leven in armoede en die weinig tot geen eigen netwerk hebben.