100-jarige Wierden en Borgen trakteert Stichting Present

11 juli 2014

Woningstichting Wierden en Borgen bestaat 100 jaar. Dat wordt het hele jaar door ‘gevierd’ met een aantal activiteiten en projecten die allemaal in het teken staan van het thema leefbaarheid. Op woensdag 16 juli wordt Stichting Present Noord-Groningen door de jarige woningcorporatie in het zonnetje gezet. Stichting Present slaat in het werkgebied van Wierden en Borgen een brug tussen mensen die iets hebben te bieden en mensen die daarmee geholpen kunnen worden.

Directeur Rinze Kramer van Wierden en Borgen: “Wij hebben grote waardering voor het werk van Present en willen de stichting graag een duwtje in de rug geven. Dat doen we door op 16 juli een cadeau aan te bieden in de vorm van een aanhangwagen en een assortiment professioneel tuin- en klusgereedschap zodat de vrijwilligers over goede spullen beschikken als ze op pad gaan. Daarnaast kunnen onze huurders ook van het cadeau profiteren. Zij kunnen de aanhanger en klusspullen namelijk gratis lenen. Een afspraak kan gemaakt worden via de woonconsulenten van Wierden en Borgen op telefoonnummer 050 4023750”.

Op donderdag 18 september steken de medewerkers van Wierden en Borgen zelf de handen uit de mouwen. Rinze Kramer: “In samenwerking met Stichting Present gaan we die dag aan de slag in de zes gemeenten van ons werkgebied. Welke klussen en projecten we precies gaan doen is nog niet helemaal bekend. Daar wordt op dit moment nog hard aan gewerkt. Vast staat wel dat we ons eens op een andere manier een dagje nuttig willen maken voor de mensen die in ons werkgebied wonen en leven”.

In het bewonersblad Op Stee van Wierden en Borgen stond onlangs een uitgebreid over Present. Klik op de link om het artikel te lezen: artikel Present in Op Stee