Als je huis ineens leeg moet

19 april 2022
Cora (niet haar echte naam) woont in een wooncomplex wat verbeterd en verduurzaamd wordt.
Dankbaar voor dit mooie project, maar zoiets betekent altijd wel een strakke planning van aannemer en onderaannemers.
Zij werken huis voor huis in logische stappen. Van project naar project. Er spelen momenteel immers vele projecten in Noord-Groningen.
Ook zijn dit soort projecten duidelijk afgebakend. Aannemers verbeteren en verduurzamen, maar halen niet je huis leeg.
Dit was een enorm grote zorg in Cora’s hoofd. Stres, onrust en slapeloze nachten.
 Ze heeft veel spullen, een slechte gezondheid en geen auto om spullen weg te brengen.
 Er is geen geld om iemand tegen betaling in het huren. Haar zeer beperkte kleine netwerk heeft ook issues. Haar consulent probeert haar zo goed mogelijk tips en instructies te geven om dit alles stapje voor stapje aan te pakken. Maar het blijft groot en de stapjes gaan langzaam.
En dan, juist wanneer het absoluut niet uitkomt. Ineens geveld door corona. Dat hakt er enorm in en de uitvoerdatum komt steeds dichterbij…
Na aanmelding van deze hulpvraag bij Stichting Present is daar ineens een fijne match.
Een team van 6, heeft in 2 uren tijd de woning leeg. ”Het voelde alsof er geen einde aan kwam en ineens is de klus verrassent snel klaar”.
Cora is inmiddels aangekomen in haar logeerwoning en laat ons dan weten ”wat waren zij vriendelijk en wat hebben zij hard gewerkt”. Zo dankbaar en verrast.
Helemaal zin in een frisse start
Een grote dankjewel!