CDA deelt via Stichting Present een flinke tuinboost uit

8 maart 2022

De handen uit de mouwen steken en iets praktisch doen voor je medemens die dit door omstandigheden zelf niet kan. ”Zorg voor elkaar is een thema van CDA Het Hogeland. Wat is er mooier dan de handen uit de mouwen te mogen steken voor ander”(Kristel Rutgers).

Bewoner heeft enige tijd geleden een hartaanval en corona gehad. De tuin is in de tussentijd flink overwoekert geraakt. Wanneer bewoner in zijn tuin loopt, schrikt hij tegenwoordig zelf van de toestand en denkt ”snel maar weer naar binnen”.

Het tuinproject is via Stichting Present Noord-Groningen gematcht aan het mooie vrijwilligersaanbod van het CDA om een praktisch buitenproject te doen. Bewoner en zijn begeleider zorgen voor een gastvrije ontvangst met koffie en koek. We maken kennis met elkaar. ”Wat ben ik dankbaar dat jullie mijn tuin willen aanpakken. De tuin is door omstandigheden te verwilderd geraakt om nog zelf te kunnen aanpakken” (bewoner).

Na een aantal uren heerlijk buitenwerk, mag het resultaat er zijn. Alle flinke hobbels in het gras zijn verdwenen, de struiken en heggen flink bij gesnoeid en het onkruid is verwijderd.

Bewoner is overweldigd door het resultaat. ”Dit had ik niet verwacht. Alles aan kant en het was ook zo gezellig om even met elkaar te praten. Dat andere mensen zich zo inzetten voor een ander. Ik ben enorm dankbaar”

”Een mooie tuinklus bij een bewoner die zo dankbaar was en los van de klus een waardevol gesprek mogen hebben met de bewoner. Voor iedere organisatie een aanrader”(Kor Berghuis).