Hartenkreet: creatieve groepen gezocht voor ‘Hartenpost’

17 januari 2022

Voor diverse wooncomplexen met oudere bewoners en of bewoners met een verstandelijke en/of psychische beperking in Het Hogeland en Eemsdelta zijn wij op zoek naar ‘Hartenpost’.

Wat is ‘Hartenpost’?

‘Hartenpost’ zijn kaartjes of tekeningen die gemaakt en/of geschreven worden. Dit kan gemaakt worden door kinderen maar ook door volwassen.

Het hoeft niet ingewikkeld te zijn en iedereen mag er zijn eigen draai aan geven. Je kunt al heel simpel een A4 dubbelvouwen als kaart. Afhankelijk van je eigen leeftijd maak je er een mooie tekening op, gebruik je stickers of plak je iets anders en/of schrijf je een lieve tekst.

Ook is het een optie om een mooie kaart te kopen of op een andere manier een creatief poststuk te maken.

Het is hard nodig!

Stichting Present Noord-Groningen heeft van diverse zorg organisaties doorgekregen dat de behoefte aan ‘Hartenpost’ momenteel erg groot is. Er is weinig bezoek, weinig aanspraak. Men komt door de huidige omstandigheden weinig tot niet buiten de woonlocatie. Eenzaamheid speelt een rol. Een klein gebaar als ‘Hartenpost’ heeft hier grote impact.

Wil jij met een groep meehelpen?

Op dit moment zijn wij op zoek naar zeker 400 stuks ‘Hartenpost’.

Wil jij met school, bedrijf, kerk of ander genootschap minimaal 50 stuks ‘Hartenpost’ creëren? Dan komen wij graag met jullie in contact. Het is leuk als er op elke poststuk een persoonlijke (voor-)naam als afzender op staat en eventueel de naam van de ”organisatie” waar je van bent.

Wanneer maak je ‘Hartenpost’?

De actie ‘Hartenpost’ loopt het gehele voorjaar door.

Wel vinden wij het een mooi idee om rond half februari in een keer een hele lading ‘Hartenpost’ te verspreiden in Noord-Groningen.

Direct meedoen met ‘Hartenpost’?

Meld jullie groep aan via jolanda.van.dijk@presentnoordgroningen.nl