Naar elkaar omzien in Noord-Groningen

13 april 2022

????Blij????

Soms is een match zo goed, dat men ervoor kiest om langere tijd naar elkaar om te zien.

Steeds meer mensen die blijvend naar elkaar omzien. Daar zijn wij bij Present dol op en dit is ook nog eens hard nodig!

Roos (niet haar echte naam) heeft haar eerste eigen huisje. Helemaal blij, maar jeetje wat komt daar veel bij kijken! Gelukkig heeft ze een begeleidster die haar op vele fronten helpt. De tuin een flinke boost geven is vaak niet de eerste prioriteit en ook de aanschaf van eigen tuingereedschap staat onderaan de lijst. Het leven is tegenwoordig al duur genoeg.

Roos en haar begeleidster zijn wel van mening dat een fijne en goed onderhouden tuin, Roos veel goed zal doen. En dus besluit begeleidster om de situatie aan Present Noord-Groningen voor te leggen. En toevallig hebben wij op dat moment net een vrijwilligersaanbod liggen van een duo uit de buurt wat altijd heel graag in de tuin bezig is, #mooiematch.

Na een eerste kennismaking en tuinbezoek besluit het vrijwilligersduo een projectdatum te prikken en de tuin met veel liefde onder handen te nemen. De vrijwilligers, Roos en begeleidster hebben een fijne en praktische buitenochtend met elkaar.

Enige tijd na het tuinproject ontvingen we bij Present een berichtje van een van de vrijwilligers. ”Heb jij voor ons de gegevens van de begeleidster van Roos? Wij willen haar wel af en toe helpen met haar tuin”.

En zo krijgt Roos de kans om beetje bij beetje haar kennis over tuinieren uit te breiden. Dit dankzij de hulp van twee geweldige vrijwilligers uit haar eigen buurt!