Present op Samen Doen festival Uithuizen

26 juni 2018

Op zaterdag 23 juni werd in Uithuizen het Samen Doen festival georganiseerd.

Er wordt veel voor en door mensen georganiseerd, maar vaak weten we dat van elkaar niet. Tijdens dit gezellige evenement kunnen bewoners van Eemsmond kennismaken met allerlei sociale activiteiten die er binnen de gemeentegrenzen te doen zijn. Ook wordt er op diverse terreinen informatie gegeven. Dat kan variëren van koffie-ochtenden, cursussen en breien tot meer zorggerelateerde activiteiten en informatie over gezondheid, financiën en jongerenwerk.

Non-profit organisaties presenteren zich die dag met een kraampje op het Kerkplein Uithuizen. De overkoepelende gedachte van deze markt is ‘verbinden’ en ‘bewust wording’.

Ook stichting Present Noord-Groningen was die dag aanwezig. Inge Jongman en Dick Stoppels waren aanwezig om belangstellenden te vertellen over de Present activiteiten. Er was goede belangstelling en het was een leuke manier om kennis te maken met andere instanties en instellingen die ook op het sociale vlak ondersteuning geven.

Voor de kinderen waren er diverse speeltoestellen en een dweilorkest zorgde voor de vrolijke noot.