Hulpvraag melden

LET OP! Onze medewerker die aanmeldingen van hulpvragen en groepen verwerkt is t/m 6 juli op vakantie. Daarna ontvangt u z.s.m. reactie over uw aanmelding. Wilt u eerder overleg, dan kunt is ons contactformulier invullen.

Let op: We hebben momenteel bij Present NOF een grote wachtlijst van hulpvragen. Er zijn (gelukkig) veel maatschappelijke organisaties die ons weten te vinden en een beroep op Present doen. Echter hebben we op dit moment weinig aanbod van vrijwilligers. Hierdoor is de kans groot dat een hulpvraag niet spoedig aan de beurt is en het dus lange(re) tijd kan duren.

Als professional kun je een hulpvraag melden als je denkt dat de inzet van een groep vrijwilligers een meerwaarde heeft voor het hulpverlenings- of zorgtraject van je cliënt(en).

Criteria zijn:

• Je cliënt heeft onvoldoende financiële middelen, netwerk en/of gezondheid om het werk zelf uit te voeren.
  • Je cliënt is bereid om op de dag van het project (naar kunnen) aanwezig te zijn en mee te doen.
  • Ontmoeting (tussen cliënt en vrijwilliger) is wezenlijk onderdeel van het project.

Stichting Present Noordoost Friesland is actief in de gemeenten Noardeast-Fryslân en Dantumadiel. Voor hulpvragen in andere gemeenten kunt u via de website van Present Nederland zoeken naar bijbehorende Present stichtingen.