Present pakt uit!

12-05-2014

Stichting Present Noordoost Friesland vierde haar 1e verjaardag door als bestuur en operationeel team samen te gaan bowlen met de bewoners van Noach te Engwierum onder het motto Present pakt uit! Dit sociale project, waarbij tijd en aandacht voorop staat, is afgesloten met een gezamenlijk bereide maaltijd.

Noach is een 24 uurs zorg van het Leger des Heils voor mensen met een psychiatrische indicatie, die langere tijd niet zelfstandig kunnen wonen.

Vanuit Noach kregen we na afloop de volgende reactie:

Het is altijd weer een uitdaging om de bewoners actief te krijgen in de groep om mee te doen aan de activiteit. Er was een ontspannen sfeer en de mensen van Present speelden hier goed op in, bij de koffie aansluiting zoeken.

Het bowlen was goed in de groepjes, zo ontstond er meer contact onderling en  kwam het gesprek wat op gang tussen de vrijwilligers van Present en de bewoners

Bij het eten was de sfeer ongedwongen en plezierig.

Wat ook prettig was is dat het opruimen gezamenlijk gebeurde, voor de bewoners goed om te ervaren.

Positief effect, bewoners waren wat meer ontspannen daarna en gaven aan dit mag wel vaker. Voor het personeel die werkte goed om weer te ervaren dat een ontspannen activiteit met bewoners een positief effect heeft op de bewoners.

IMG_2151 IMG_2153 IMG_2157 IMG_2142 DSC_5156 DSC_5150