Corona maatregelen

24-03-2020

Wij ontkomen er ook niet aan: de maatregelen rondom het coronavirus. Tot en met 31 maart (update: 6 april) zet Present Noordoost Friesland in ieder geval geen groepen vrijwilligers in en alle projecten en projectbezoeken tot die tijd komen dan ook te vervallen/worden uitgesteld. Wij werken zelf vanuit huis en moeten ons aansluiten bij de maatregelen van het RIVM en Present Nederland. Zie onderaan dit bericht een toelichting namens ons bestuur.

Het zijn onwerkelijke en zorgelijke tijden voor ons allemaal. Gelukkig zien we veel mooie initiatieven ontstaan waarbij mensen omzien naar elkaar zoals: een boodschap doen voor mensen die ziek zijn of thuis moeten blijven, een luisterend (telefonisch) oor, aanbod om op kinderen te passen, etc. Prachtig om te zien!

Bijvoorbeeld: een kaartje voor de buren! Bij buren waarvan je denkt dat ze wel wat hulp kunnen gebruiken, kun je bovenstaande kaartje in de brievenbus achterlaten. Zelf een kaartje maken kan natuurlijk ook. Vergeet niet je naam en telefoonnummer te vermelden!