Present lichtpuntje op Kerstfair Dokkum

19-12-2019

Dokkum 13 dec. 2019

Present NOF heeft zich vrijdagavond 13 december op de Dickens kerstmarkt 2019 te Dokkum mogen presenteren als ‘Licht verspreidende’ organisatie. Oranje en paarse kaarsen, de kleuren van Present, verlichtten de marktkraam die aangekleed was met oude huishoudelijke voorwerpen. Geheel in het teken van het oude kerstverhaal van Scrooge hadden de kerstmarktbezoekers een korte ontmoeting met de ‘Spirit of Christmas Present’ die hun een kaart overhandigde met de tekst:

LICHTPUNTJES,

SOMS ZIJN ZE GROOT,

SOMS ZIJN ZE KLEIN,

JE HOEFT ZE NIET TE ZOEKEN,

JE KUNT ZE OOK ZIJN.

Onze geheel in Dickens kostuum gestoken vrijwilligers, hebben zo’n 900 van deze kaarten uit mogen delen. Hiermee hebben we mensen doen glimlachen en leuke gesprekjes gehad. Honderden kerstmarktbezoekers hebben opnieuw of voor het eerst met de naam van Present Noordoost Friesland kennis mogen maken. We hebben ook gegevens mogen noteren van mensen die wel verder geïnformeerd wilden worden over het werk van Present. Jitze uit Damwoude is prijswinnaar van het raadsel hoeveel waxinelichtjes er in een glazen vaas zaten. Hierdoor is er nog een lichtje bijgekomen, want hij heeft hiermee een mooie kaarsenstandaard van keramiek gewonnen. We mogen terugkijken op een prachtige gezellige kerstmarkt , met gelukkig mooi zacht weer en een fantastische opkomst. Een bedankje aan alle vrijwillige Present figuranten en in het bijzonder een bedankje voor muziekgroep LOKAAL VOCAAL die ‘s avonds belangeloos onze stand met Engelse Christmas Carols muzikaal omlijstte.