Present in tijden van corona

Vanwege het coronavirus zijn er verregaande maatregelen genomen die een grote impact hebben op het dagelijks leven van iedereen, maar in het bijzonder van kwetsbare mensen. Het zijn onwerkelijke en zorgelijke tijden voor ons allemaal. Zie ons nieuwsbericht voor informatie over onze maatregelen.

Gelukkig is het mooi om te zien dat er een beweging op gang komt waarin mensen naar elkaar omzien! Op Facebook kun je op diverse manieren hulp vragen en hulp aanbieden, bijvoorbeeld via de site @coronahulpfriesland. Het Rode Kruis heeft een speciaal telefoonnummer in het leven geroepen voor mensen in thuisisolatie/quarantaine: 070-4455888 (voor een luisterend oor, advies of extra hulp).

Present Noordoost Friesland wil ook in deze tijd vrijwilligers helpen waar dat echt nodig is!
We dragen graag bij op een manier die aanvullend is, zoals we dat altijd al doen. Er zijn namelijk mensen die geen hulp kunnen regelen via de bestaande kanalen zoals Facebook en het Rode Kruis. Bijvoorbeeld omdat ze de taal niet goed spreken, geen Facebook/Whatsapp hebben en/of de (sociale) vaardigheden niet hebben om het zelf te regelen. Juist voor die mensen willen we graag hulp organiseren.

Als vrijwilliger
Wil je weten hoe je kunt helpen als vrijwilliger en/of wil je je aanmelden? Klik dan hier.

Als hulpverlener
Wil je weten als hulpverlener wat er kan en hoe je je cliënt kunt aanmelden? Klik dan hier.

Uiteraard hebben wij ons als stichting aangesloten bij het landelijke platform Niet Alleen.