Verslag Present actie 9-3-2019 in Nagele

17-03-2019

Vorige week zaterdag mochten we met 7 mensen van onze huiskring een mevrouw helpen in Nagele. Zij heeft een behoorlijk grote tuin, die zij in verband met haar gezondheid niet voldoende zelf kan verzorgen en aan ons de eer om de tuin voorjaarsklaar te maken. Het was een mooie klus, die we mede dankzij droog weer goed konden volbrengen. Ook hebben we een kar vol rommel, die zij achter het huis had liggen weg kunnen brengen naar de stort.

Ik heb aan de mensen van de groep gevraagd wat kernzinnen door te geven hoe zij deze ochtend hebben ervaren, die ik hierbij wil delen:

Bart: Om met elkaar iets te kunnen doen voor je naaste, ook al was alles lang niet klaar, geeft veel voldoening!!

Edith: Fijn om als huiskring, praktisch iets voor een ander te mogen betekenen!!

Willem: Taken verdelen en aan de slag. Gaande weg zie je resultaat. Buxus scheren, mooi werk. Fijn om iemand die het moeilijk heeft te helpen.

Hans: – er is heel veel werk te doen, het lijkt onbegonnen werk zoveel
– we mochten deze ochtend genieten van zon, wind en prachtig weer
– samen konden we enthousiast aan het werk
– mevrouw had gezorgd voor lekkere koek bij de koffie en achteraf een lekkere kom echte kippensoep
– na 4 uur werken, zichtbaar resultaat, mede omdat we met 7 personen waren, dit geeft voldoening, dankbaar werk
– we mochten een kijkje nemen in iemands privé situatie

Els: Mevrouw is heel gastvrij, een grote verzamelaar en ziet overal wat in. Zij vindt het moeilijk om dingen uit handen te geven.

Marian: We hebben een hele mooie ochtend mee mogen maken en mochten even meelopen met iemand die het moeilijk heeft. Mevrouw heeft een huis / schuur vol spullen en ook daarin mocht wat opgeruimd worden. De tuin is mooi opgeknapt. Het pad door de tuin was overwoekerd met gras en nu is er weer een pad te zien. We mochten zo deze vrouw een stukje vooruit helpen, en dat geeft een voldaan gevoel.

Namens de groep,

Marian Jansen