Terras Wittesteijn weer zomerklaar

17-04-2019

Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover. We mochten onze handen uit de mouwen steken voor stichting Present. Vanuit onze kerk waren we aangemoedigd om met je eigen bijbelkring je dienstbaar te maken. Dat was niet aan dovemansoren gericht want een aantal kringen hebben dit gedaan. Wij ook. Onze zaterdagochtend was gevuld met het zomerklaar maken van het terras bij een woongroep van verzorgingshuis Wittesteijn en als afsluiter zouden we pannenkoeken bakken voor deze groep van bewoners en (gelukkig) mochten we ook zelf mee eten.

Om 9:00 uur stonden de meesten van ons klaar voor het verzorgingshuis. De één had een hark mee, de ander een bezem, weer een ander een onkruidkrabber en zo waren we allemaal goed gewapend om het onkruid te lijf te gaan.
En wat was het leuk. Zeker, het goede weer hielp mee. De groepsleiding was even wat overvallen door onze groep (we waren met 8 man), maar ze heeft ons heel goed aan het werk gezet! Het terras was echt toe aan een opfrisbeurt. Dat het mooi was om te zien hoe het terras opknapte terwijl we er mee bezig waren. We werden zo enthousiast dat we zelf wat geld bij elkaar legden en een aantal viooltjes e.d. kochten om de boel nog meer op te fleuren. Wat ook heel leuk was is dat wij in een compleet andere setting iets met elkaar deden en daarnaast gaf het idee dat we iets moois mochten doen voor deze mensen op hun oude dag ook een enorme bemoediging.

Terwijl een paar van de groep weg moesten bleven er nog een aantal achter om hun beste pannenkoekbak kunsten te laten zien, ….. en proeven. Vooral met dank aan Marijn, die maar bleef  bakken, was er voor de anderen wat tijd om met sommige bewoners door te brengen. De pannenkoeken werden door de bewoners erg gewaardeerd, dat merkten we door een lach of de “ik lust nog wel een pannenkoek”, iets dat wij dankbaar aannamen als een mooi compliment.
Terugkijkend was het een heel mooie, waardevolle en zinvolle manier om de zaterdagochtend door te brengen. Voor herhaling vatbaar!