Opruimen voor een nieuwe start

23-01-2021

Nadat we, 2 personen uit de flexgroep, in december al een containervol huisraad en afval uit de woning hadden gehaald hebben we met 3 personen in januari de woning verder leeggeruimd.
Overigens deed de bewoner makkelijk afstand van soms toch waardevolle huisraad en spullen. Daarmee hebben we een Eritrees gezinnetje kunnen verblijden met een gloednieuwe fiets en wat tuingereedschap.

Ook de “Helpende Hand” heeft een aanhanger gevuld met divers huisraad kunnen ophalen om weer door te kunnen geven aan anderen. Nu waren we met drie personen, ons houdend aan de beperkende maatregelen, toch een kleine dag bezig om het project af te maken. Gelukkig voor ons had Mercatus weer een lege container laten brengen: bij dit project zou het voor ons ondoenlijk zijn om alles naar de Milieustraat te brengen. Medewerkers van de MO (Triade) droegen volop hun steentje bij. Naar mate het opruimen vorderde kwamen de muizen tevoorschijn: hun schuilplekjes verdwenen. In de namiddag konden we een nagenoeg leeg huis en weer een volle container achterlaten, de bewoner was blij met de opruimhulp en maakt in een andere omgeving een nieuwe start.