Acties

Present Noordoostpolder 12,5 jaar!

Doe met ons mee

Present Noordoostpolder heeft vanwege haar 12,5 jarig bestaan in 2023 het hele jaar uitgeroepen tot Jubileumjaar met diverse activiteiten.

Met dankbaarheid kijken we terug op alle projecten die we in die 12,5 jaar hebben kunnen uitvoeren en zijn we blij met alle vrijwilligers die zich in deze 12,5 jaar hebben ingezet.

Jubileumklussen
Het doel is om maandelijks een bijzondere jubileumklus te doen.

De ambassadeurs van Present Noordoostpolder trapten in februari het jubileumjaar af met het eerste praktische project van het jaar. De ambassadeurs doen jaarlijks een gezamenlijke klus en zijn daardoor goed op elkaar ingespeeld. Een week voor de klus bezochten ambassadeurs Jetze en Margot samen met Hilde en Margreet van Present en de zorgverlener de hulpvragers. Zodoende was goed duidelijk wat er verwacht werd en wat voor de hulpvragers prioriteit had.

De vier ambassadeurs, Hedy, Gea en eerdergenoemden konden op de projectdag dan ook gelijk aan de slag. Eerst werd de voortuin snel opgeknapt, zodat deze weer netjes oogde. Er werd gesnoeid, overtollige spullen eerst verplaatst, want helaas waren de containers te laat en er werden vrolijke violen geplant. Daarna werd de achtertuin rigoureus aangepakt. Dit was prioriteit nummer 1 voor de hulpvrager. Gelukkig waren de containers inmiddels gearriveerd, zodat het snoeihout en de overtollige spullen hierin gedumpt konden worden.

De schuur in de achtertuin werd leeggehaald, een terras werd aangelegd en een speelplek voor het (klein)kind. Bamboe werd gesnoeid, het pad netjes gemaakt en alle overtollige spullen in de container gemikt. Ondertussen werden ze goed verzorgd door de hulpvragers met koffie en broodjes.

Na het klaren van de klus en de blije gezichten van de hulpvragers kon er met een goed gevoel afscheid genomen worden.

Klus door ‘Presenters’ van het eerste uur

Op ons 12,5 jarig jubileum zeiden de mensen van het eerste uur: ‘wij willen wel weer een project doen’. Laatst was de dag, een opruim èn schoonmaakklus.

Quote van de bewoner: ‘De gevolgen van mijn depressie liggen in de container. We durven weer gasten thuis te ontvangen.’

Kijk daar doen we het voor. Bedankt Present vrijwilligers!

Ook een klus doen voor Present Noordoostpolder? Meld je aan via https://stichting.stichtingpresent.nl/noordoostpolder/meedoen-als/

Jubileumcollectes
In ieder geval twee jubileum(tijd)collectes staan er op het programma:

• Protestantse Gemeente emmeloord
  • Pro Rege

Beide steunen Present Noordoostpolder al vanaf het begin. We zijn hier heel dankbaar voor. Met hun steun hebben wij in 12,5 jaar vele hulpvragers kunnen helpen.