Hulpvraag Corona indienen

Aanmelding hulpvraag in tijden van corona

Ook in deze tijd willen veel mensen anderen helpen daar waar dat echt nodig is.

Present draagt graag bij op een manier die aanvullend is aan de al bestaande initiatieven, zoals we dat altijd al doen. Er zijn namelijk mensen die hulp niet geregeld krijgen via de bestaande kanalen zoals Facebook en het Rode Kruis. Bijvoorbeeld omdat ze de taal niet goed spreken, geen Facebook/Whatsapp hebben en of de (sociale) vaardigheden niet hebben om het zelf te regelen. Juist voor die mensen willen we graag hulp organiseren.

We gaan voor digitale ontmoetingen in de vorm van een appje, een telefoongesprek, of ontmoetingen waarbij het mogelijk is om 1.5m afstand te houden, zoals de hond uitlaten of het doen van boodschappen.

Heb jij een cliënt:

• met onvoldoende netwerk, financiële middelen en/of gezondheid om de hulp zelf te regelen en
  • die de komende tijd bemoediging/hulp nodig hebben en
  • die bemoediging/hulp niet kunnen realiseren via andere initiatieven en
  • die door jou als hulpverlener wordt begeleidt.

Meld dan via het onderstaande formulier de hulpvraag aan.

NB: houd bij het melden van een hulpvraag er rekening mee dat de mogelijkheid bestaat dat er geen passend aanbod is vanuit een groep voor je hulpvraag.

We passen onze werkwijze aan, zodat de hulp zo snel mogelijk geboden kan worden. Dit betekent dat we voorafgaand aan de hulp van vrijwilligers geen kennismakingsbezoek plannen.

Bij alle hulp die wij via onze vrijwilligers bieden, vragen we om zorgvuldig de richtlijnen (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19) van de Rijksoverheid te volgen.

Let op! Je krijgt een bevestinging van je aanmelding op je mail.
Als je geen mail ontvangt is er iets niet goed gegaan bij de aanmelding!

Hulpvraag Corona