Wees een Kerstengel voor een ander

08-10-2018

Voor de derde keer zal in Emmeloord het ‘Kerstengel-project’  van start gaan, georganiseerd door Stichting Present Noordoostpolder. Doel van het project is het stimuleren van omzien naar elkaar en het vergroten van de onderlinge verbondenheid tussen mensen, jong en oud. Tijdens de weken voor Kerst willen we dit gestalte geven door voor elkaar een ‘kerstengel’ te zijn.

Een ‘kerstengel’ bemoedigt iemand, desgewenst anoniem. Die bemoediging kan bestaan uit bijvoorbeeld een kaartje, (zelfgebakken) lekkers of een bloemetje; wat de engel zelf ook maar bedenkt.  Daarbij gaat het om een gebaar; bijvoorbeeld 1 x per week;  niet om de hoeveelheid en zeker niet om geld. Een engel is in de weken voor Kerst in functie:  van vrijdag 7 december  tot zaterdag  24 december.

Iedereen komt voor een ‘kerstengel’ in aanmerking: ouderen, jongeren en kinderen, zieken en gezonden, stille peinzers en drukke baasjes, verdrietige en opgewekte types,  gewoon iedereen die wel eens wat extra aandacht van een engel verdient.

Over het eerste Kerstengelproject is een mooie opname gemaakt door TV Flevoland. Bekijk het filmpje.

Aanmelden

Wil jij ‘kerstengel’ zijn of iemand aanmelden als Kerstengel-ontvanger dan kan dat via de volgende linken.

Ik meld me aan als Kerstengel.

Ik meld iemand aan als ontvanger van een Kerstengel. Vanwege de nieuwe privacy regels kun je iemand alleen aanmelden met toestemming van de Kerstengel-ontvanger.