1e project op Vlieland

19-07-2021

Jongeren helpen op Vlieland bij Woonvilla de Ton

Het was voor stichting Present Noordwest Friesland de eerste keer dat er een project werd uitgevoerd op Vlieland. Voor de jongeren van Jong Present was dit project de afsluiting van de maatschappelijk diensttijd. Ze zijn gekoppeld aan de zorgvilla ‘De Ton’. In deze villa wonen bewoners kleurrijke en diverse mensen die 24 -uurs zorg nodig hebben.

Tijdens de projectdag waren er verschillende activiteiten te doen: letters schilderen, bordspelletje, een lunch voorbereid voor de hele groep en is de tuin rondom het pand goed onder handen genomen. Er is hard gewerkt door de jongeren, de begeleiders en het personeel, waaronder de vaste vrijwilligers van ‘de Ton’. Het was een sfeervolle dag, waarbij de bewoners genoten van de aanwezigheid van de jongeren. Het weer was prachtig en al met al verliep de dag heel gezellig.  De dag is mede mogelijk gemaakt door sponsoring van Rederij Doeksen en de Kwadrantgroep.

Voor de jongeren was het een mooie afronding, ze hebben zich afgelopen maanden ingezet in diverse projecten. Een greep van de activiteiten die door de tieners zijn uitgevoerd: zwerfval opgeruimd, raamschilderen en diverse klussen bij Almenum, lunch verzorgd bij een daklozen opvang, high tea pakketten voor Hubertus en het Botniahuis, een high tea voorbereid voor de Batting, tuinieren voor een kinderopvangorganisatie, de stadtuin en een meneer, zwaaibingo met kinderen in het kader van de Zwaaisteen. Daarnaast kregen de jongeren nog een training in conflicthantering en gelukslessen. En zo is de koffer van deze  jongeren is gevuld met verschillende ervaringen en ontmoetingen. Een leerzaam traject.  Lees meer hier over de reis die de tieners hebben afgelegd.

Na de zomervakantie zijn er weer mogelijkheden om voor nieuwe trainees bij stichting Present. Check hiervoor de website www.jongpresent.nl