Als individu

Als makelaar in sociale betrokkenheid slaat Present een brug tussen mensen die iets hebben te bieden en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. Het aanbod van een groep en de vrijwilligerservaring is voor ons het uitgangspunt. We koppelen het aanbod (vrijwilligers) aan de hulpvragen die we krijgen vanuit het sociaal domein.  Ben je op zoek naar een zinvolle tijdsbesteding en help je anderen graag een stapje verder? Present biedt je hier twee mogelijkheden voor:

Aanmelden als individu

Ben je op zoek naar een zinvolle tijdsbesteding en help je anderen graag een handje verder? Present biedt je verschillende mogelijkheden: meedoen met de flex-groep of je kunt jouw expertise in te zetten voor Present.

Wil je je aanmelden voor het sociaal tuinieren, zet het bij de opmerkingen.

aanmelden individu

Aanmelden voor het flex-team

Wil je graag (vaker) meedoen, maar maak je geen deel uit van een groep? Dat is geen probleem! Je kunt je opgeven als vrijwilliger voor in het flex-team! Hebben we voor een project mensen nodig,  dan doen we beroep op het flex-team. Je kan dan zelf aangeven of je mee kunt doen of niet.  Lijkt je dit wat? Meld je dan aan.

De Flex-team  is een groep van individuen die gemiddeld 1x per maand samen een vrijwilligersproject uitvoeren. Voorbeelden van projecten zijn:

• Praktische projecten: helpen verhuizen, opknappen of schoonmaken van een woning of het opknappen van een tuin.
  • Sociale projecten: koffiedrinken met eenzame ouderen, koken  of het organiseren van een gezellige middag voor kwetsbare groepen (ouderen en/of mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking)

Wanneer 1x per maand teveel is, is het ook mogelijk om in een combi-groep een project te doen. Dan is de inzet op basis van beschikbaarheid. Het is altijd mogelijk om een eigen groep samen te stellen en een project naar keuze uit te voeren.

Zet je expertise in

Present Noordwest Friesland is regelmatig op zoek naar professionals die hun expertise in willen zetten voor de samenleving. Tijdelijk of voor vast. Wij zijn geïnteresseerd als je een aanbod hebt dat Present kan ondersteunen  in communicatie, vormgeving, fondswerving, projectbegeleiding, kantoorondersteuning, relatiebeheer en logistiek. Je bijdrage maakt voor ons een groot verschil!

Meld je direct aan voor de flexgroep of neem contact op voor de inzet van jouw expertise.