Kerstengel

“De dagen worden weer korter en we zoeken de warmte binnenshuis weer op.

Nog even en de kerstperiode is aanstaande.

Omdat er in die periode ook veel mensen minder warmte binnenshuis ervaren

hebben wij project kerstengel al een paar jaar rond deze tijd.

Gewoon even omdenken aan de ander die een steuntje, een warme groet,

een positief kaartje of een mooi kerstpakket kan gebruiken.

Een verwarmende gedachte om als kerstengel dat te mogen  doen voor de ander.

Lijkt u dat fijn dan zouden wij het mooi vinden als u zich aanmeld als kerstengel.

Weet u iemand die wel een kerstengel kan gebruiken dan mag u die aanmelden”

Het hartverwarmende adventsproject ‘Kerstengel’ is een bijzonder project te midden tussen alle andere Present-projecten. Door voor elkaar een ‘kerstengel’ te zijn, geef je in een donkere tijd even wat extra aandacht aan mensen die het nodig hebben.

Een Kerstengel bemoedigt iemand, desgewenst anoniem. De bedoeling is om één of meerdere keren tijdens de adventsperiode van zondag 29 november t/m donderdag 24 december aandacht te besteden aan de toegewezen begunstigde. Het project gaat om het gebaar, niet om de hoeveelheid en zeker niet om geld. Iedereen jong en oud, groot of klein, kan zich aanmelden als kerstengel.

Lijkt het je wat om in de adventsperiode een Kerstengel te zijn voor een ander?

Je kunt een kerstengel zijn voor iemand uit je eigen omgeving. Je kunt meedoen als individu, als familie, als kerk of als school.

Scholen kunnen kerstengelen zijn door bijvoorbeeld met de klas een leuke kerstactie bedenken of een kerstpakket maken voor een gezin.

Hierbij een aantal dingen die je zou kunnen doen als kerstengel:

• een brief, verhaal, spreuk of gedicht;
  • een bloemetje;
  • een tekening;
  • iets lekkers;
  • een zelfgemaakte kaart, kerststukje of… ;
  • een aardigheidje, een symbool;
  • een bezoekje
  • of wat de engel zelf ook maar bedenkt!

Kerstengelen worden gekoppeld aan mensen die wel een lichtpuntje kan gebruiken. Aan wie kunt u daarbij denken? Eigenlijk gewoon iedereen…. ouderen, jongeren en kinderen, zieken en gezonden, stille peinzers en drukke baasjes, verdrietige en opgewekte types.

Iedereen in Noordwest Friesland  komt voor een kerstengel in aanmerking. Ouderen, jongeren, kinderen, ziek en gezond. Eigenlijk komt gewoon iedereen die om wat voor reden dan ook extra aandacht verdient in aanmerking! Denk eens aan een oudere mevrouw die vaak alleen is, een jonge moeder die alleen voor het runnen van haar gezin staat, je buurman waar je nooit bezoek ziet, een weduwnaar die het eenzaam vindt na het overlijden van zijn vrouw, een jonge man die herstellende is van een burn-out, een jonge vluchteling, een dakloze en ga zo maar door. Heb je iemand in gedachten die wel wat aandacht van een kerstengel kan gebruiken? We vinden het fijn als je diegene bij ons aanmeldt, door onderstaand formulier in te vullen.

Aanmelden Begunstigde

• Na het verzenden van dit formulier krijgt u per e-mail een bevestiging.

Wil je zelf als kerstengel je aanmelden dat kan via dit formulier:

Aanmelden Kerstengel

• Na het verzenden van dit formulier krijgt u per e-mail een bevestiging.

Aanmelden kan tot 10 november 2021.

Via Present omzien naar de mensen om ons heen…

Het kerstengelenproject is een mooie manier om daar uiting aan te geven.

Een lichtpuntje zijn voor anderen, doet u mee ?

Financieel ondersteunen

Misschien heeft u geen tijd, maar wilt u wel dit project ondersteunen met een financiële bijdrage? Fantastisch! Ga dan naar de pagina Steun ons.  Of maak een bedrag over op bankrekening NL32 ABNA 0426 9483 94 t.n.v. Stichting Present Noordwest Friesland.

Meer weten over hoe je Stichting Present Noordwest Friesland kan steunen als fannoot of als bedrijf?  Neem dan contact met onze algemeen coördinator: Anja Schilder.  Ze is bereikbaar op tel. 06-57645837 of via anja.schilder@presentnwf.nl.

Hartelijke groet,

Team Project Kerstengel Noordwest Friesland

Uiteraard gelden vanwege de corona extra maatregelen en vragen we u die te hanteren. We vragen de kerstengelen om overdag te werk te gaan om mensen niet onnodig ongerust maken.