Samen ouder worden

30 maart 2020

Ouder worden; dát doen we samen!

zingeving – vrijwilligerswerk – hobby’s – sociale contacten –

sport – kunt en cultuur-  prettig wonen – mobiel zijn

Ouder worden, daar hebben we allemaal mee te maken! Van jong tot oud! Maar hoe wordt je zinvol ouder? Wat betekent dat eigenlijk, ‘zinvol ouder worden’? Er is in de media momenteel veel aandacht voor thema’s zoals eenzaamheid en dementie. Maar ouder worden gaat over veel meer dan dat! Het gaat over thema’s zoals sociale contacten, je inzetten voor een ander of vrijwilligerswerk, hobby’s, maar ook over zorg. In de regio Friesland worden bestaande initiatieven die hierin actief zijn met elkaar te verbonden, waarbij we uitgaan van de behoefte van de oudere medemens!

Wilt u meer weten over samen ouder worden in Waadhoeke, neem dan contact op met Harmke. Tel. 06 49 57 64 84 mail h.lagerwaard@samenouderworden.nl

Harmke Lagerwaard is projectmedewerker voor het nieuw initiatief ‘Samen Ouder Worden’ en projectcoördinator bij Present Noordwest Friesland.

Waarde door vrijwillige inzet

Ook als we ouder zijn, is deelnemen aan de samenleving belangrijk. Het zorgt voor verbinding met de mensen om ons heen, met onze directe omgeving en met de samenleving als geheel. Daarom slaan tien (vrijwilligers)organisaties en Vereniging NOV, de handen ineen, om met vrijwillige inzet de verbinding tussen mensen te versterken en we zo Samen Oud(er) Worden. De volgende organisaties zijn betrokken bij het programma:

• Handjehelpen
  • Humanitas
  • IPSO
  • KBO-PCOB
  • MantelzorgNL
  • NPV
  • Rode Kruis
  • Stichting Present
  • Stichting Vier het Leven
  • TijdVoorActie