Bestuur in actie: het klus project

Bestuur in actie!
De handen uit de mouwen voor het bestuur en het kantoor team van Present Noordwest Friesland. De bestuursleden en het operationele team (kantoor) doen ook elk jaar vrijwillig een project. Dit jaar was de groep verdeeld over twee verschillende projecten: een verwilderde tuin en een klusproject achter de voordeur.
Het klusproject
Voor een jonge moeder die een vorm van autisme heeft, valt het nog niet mee om in en om het huis alles op orde te krijgen. Ze heeft al jaren een wensenlijstje, maar kan weinig prikkels verdragen. Dus als er vrijwilligers over de vloer komen, kan dat niet een te grote groep zijn en moet de klus overzichtelijk zijn.  3 mensen van bestuur/OT zijn aan de slag gegaan om een aantal muren te sausen en de plinten te schilderen. De klus was haalbaar op één ochtend. De jonge moeder kon zich richten op haar zoontje en verzorgde een kopje koffie voor de groep.  Aan het eind van de ochtend was de klus geklaard. De moeder was heel erg dankbaar: “jullie hebben me heel goed geholpen, nu heb ik weer meer rust en overzicht”. Een heel dankbaar project!
Voor ons als operationeel team en het bestuur goed om elk jaar zelf weer te ervaren wat het is om als vrijwilliger iets voor een ander te doen.
Daarom zijn wij Present!