Bestuur in actie : tuinproject

17-11-2021

De handen uit de mouwen voor het bestuur en het kantoor team van Present Noordwest Friesland. De bestuursleden en het operationele team (kantoor) doen ook elk jaar vrijwillig een project. Dit jaar was de groep verdeeld over twee verschillende projecten: een verwilderde tuin en een klusproject achter de voordeur.
Tuinieren
Bij een jong gezin met complexe problematiek is de tuin aangepakt door de rest van de groep. De tuin was behoorlijk overwoekerd, de buren hadden al geklaagd, de woningbouw was al meerdere malen geweest met het verzoek om iets aan de tuin te doen. De jonge moeder heeft de zorg voor zichzelf en haar kind en dat is voor haar meer dan genoeg.  Het ontbreekt aan energie. Er is maar een beperkt netwerk en er is geen geld om het te laten doen. Verder ontbreekt het aan energie door een zeer instabiel leven. Dan is de tuin onderhouden niet iets wat je zelf voor elkaar krijgt.  Daar is dan echt hulp bij nodig. Wat een zegen is het dan dat er een groep vrijwilligers je tuin komt doen.
Voor ons als operationeel team en het bestuur goed om elk jaar zelf weer te ervaren wat het is om als vrijwilliger iets voor een ander te doen. Daarom zijn wij Present!
Misschien wil je ook wel een keer iemand helpen en heb je een groepje waar mee je het zou kunnen doen. Met je bedrijf, collega’s, gezin, buren, sportclub kun je je aanmelden voor een project ? Neem een kijkje op de pagina meedoen als.