High Tea #coronaproof

14-12-2020

High Tea bij Westerpoort Franeker

De leerlingen van de Einstein Class van het AMS Franeker,  kinderen met een vorm van autisme die vastlopen in het gewone onderwijs, hebben een heerlijke high tea afgeleverd bij Westerpoort in Franeker, de thuisplek voor mensen met dementie.  Het onderwijs van de Einstein Class stond even in het teken van het onderwerp “dementie”. De klas  heeft op leuke wijze de demente ouderen in Westerpoort een heerlijke, maar bovenal prachtige high tea bezorgd. Zo zijn er persoonlijke kaartjes geschreven voor elke bewoner, lichtjes gemaakt voor in de komende donkere dagen en heerlijke cakejes en taartjes gemaakt. De bewoners hebben zeer genoten van al het heerlijks. Deze activiteit zou eerder plaatsvinden in maart dit jaar in het kader van NL DOET, maar door de corona kon dit toen niet doorgaan.

High Tea bij de Batting

Bij de Noorderbreedte de batting zou ook in maart dit jaar de High Tea plaatsvinden in het kader van NL Doet. Door alle ontwikkelingen rondom corona en de lock down werd de activiteit steeds uitgesteld. Toch heeft stichting Present Noordwest Friesland kans gezien om er i.s.m met de vrijwilligers van de Batting iets van te maken..  Door de inspanningen van Present medewerker Anita Beenen en door Jellie Breek van de Noorderbreedte was de High Tea een welkome activiteit voor de bewoners van de Batting. De heerlijke hapjes waren verzorgd door Blended bij Daan.

Stichting Present Noordwest Friesland, slaat een brug tussen de gevers en mensen die daarmee geholpen worden. En dat is precies wat we hier hebben gedaan! We zijn altijd op zoek naar een win win situatie met super resultaten.

Op deze wijze brengen we verschillende groepen bij elkaar!  Ook op zoek naar een dergelijke samenwerking? Wil je gewoon “present” zijn voor de kwetsbare doelgroepen in de samenleving? Of heb je of ken je iemand met een hulpvraag? Meld je aan als groep