Kinderkerstfeest 2018

13-12-2018

verslag over het Kinderkerstfeest op zondag 16 december in het Leger des Heils te Harlingen:
Met dank aan het voorbereidende flyer-werk door De Voedselbank,  Stichting Present en op scholen door andere vrijwilligers, mochten we in het Leger des Heils tientallen kinderen verwelkomen op het Kinderkerstfeest.
Andere jaren was er een speurtocht met opdrachten en een uurtje knutselen, maar nu had een aantal vrijwilligers bedacht om een Lichtjestocht te lopen met de kinderen. Door het Rode Dorp en De Spiker was een leuke route uitgezet. Het thema was “Op weg naar Bethlehem” en al lopend (met kleintjes in de bolderkar) kwamen de kinderen verschillende personages tegen uit de tijd van Jezus. In mooie kostuums uitgedost (herbergiers, voorbijganger en een prachtige engel met echte veren vleugels) stonden ze bij een aantal huizen en wezen de kinderen de weg naar Bethlehem. Natuurlijk was er op een aantal adressen wat lekkers te eten en te drinken voor de kinderen. Ondertussen kregen vaders, moeders, opa’s en oma’s tijdens het wachten koffie en thee aangeboden in het korpsgebouw in de William Boothstraat.
Toen de kinderen weer terug kwamen in het korpsgebouw stonden de pannekoeken al klaar. Er zijn er heel wat doorgegaan, want na zo’n “lange” tocht in de buitenlucht lustten de kinderen wel wat!
Na het pannenkoek eten mochten alle kinderen de grote zaal in die feestelijk versierd was met veel groen en heel veel lichtjes en daar, bij de reuze kerstboom, zaten Jozef en Maria bij de kribbe.
Een mooi moment om het welbekende kerstverhaal te vertellen over de geboorte van de Here Jezus en de kinderen mochten meedoen. Na het kerstevangelie werden er aan alle kinderen tasjes uitgedeeld, met daarin een cadeautje, fruit en wat lekkers. Commentaar van de kinderen: “superleuk”,  “dankjewel voor het leuke feestje”, “mag ik volgend jaar weer komen?” Ja hoor, volgend jaar vieren we het weer.
Mag ik u een gezegend kerstfeest toewensen?
Namens de hele groep vrijwilligers van het Kinderkerstfeest in het Leger des Heils,
Tetty Heininga

uitnodiging 13-12-2018

Op zondag 16 december 2018 organiseert het Leger des Heils Harlingen een kerstactiviteit voor alle kinderen van Harlingen!  Het thema is: “Op weg naar Bethlehem”

Alle kinderen en ouders worden ’s middags 16.00 uur verwelkomd in het korpsgebouw aan de William Boothstraat.  Daarna gaan er verschillende groepjes (in principe zonder ouders, tenzij er kinderen zijn die anders niet durven) op weg door de Spyker met een interactieve kersttocht. Voor de kleinsten worden er bolderkarren geregeld. Per groepje gaan voldoende vrijwilligers mee. Het beloofd een bijzondere tocht te worden waarbij onderweg verschillende ontmoetingen zijn met mensen die bij het kerstverhaal horen. Zo is er een ontmoeting met een engel en een herbergier. Zo wordt het kerstverhaal in beeld gebracht. Alle mensen die de groepjes onderweg tegenkomen wijzen weer een stukje verder op weg naar Bethlehem. Uiteindelijk komen de groepjes weer terug in het korpsgebouw (Betlehem) om weer wat op te warmen. Daar is een ontmoeting met Jozef en Maria en kindje Jezus! Dan nog een gezellig samenzijn, gezellig knutselen, zingen, luisteren naar het kerstverhaal en als afsluiting worden er pannenkoeken gegeten! Alle kinderen die meedoen, krijgen een cadeautje en wat lekkers mee naar huis.

Alle kinderen die mee willen doen aan deze bijzonder kerstactiviteit zijn van harte uitgenodigd!