Bokaal verlaat Noordwest Friesland

21 januari 2019

Stichting Present Noordwest Friesland werd vorig jaar tijdens de landelijke presentdagen benoemd tot “Bruggenbouwer van het jaar 2018”.  Tijdens dezelfde dagen op 18 en 19 januari in Doorn, is de bruggenbouwersbokaal overgegaan naar stichting Present Nunspeet. En  heeft de bokaal Friesland verlaten.

De reis van de bokaal ging van Harlingen naar Franeker en vele dorpen in de gemeenten Harlingen en Waadhoeke. Een bijzondere reis door het werkgebied, waar bijzondere bruggenbouwers allemaal voor een maand de bokaal ontvingen en de eretitel ‘bruggenbouwer van 2018’.

Wie zijn de bruggenbouwers van Noordwest Friesland 2018: in februari Hein Kuiken,in maart Cees Glashouwer, in april Johan Haverkort,  in mei Detsje Holtrop, in juni Lammert Pater, juli Frans Nieuwhof, in augustus Douwe Gerlof Heeringa, in september Oene Krist, in oktober Marjan van der Heide, in november Tietsia Wentink en in december Marga Waanders en als laatste bruggenbouwer in de rij Gea Iedema.

Ze vervullen allemaal een belangrijke rol voor de sociale cohesie in noordwest Friesland, de een in de politiek, een ander op het gebied van zorg, asielzoekers, toerisme, armoede, verenigingsleven, scholen, organisaties en/of bedrijven.

Klaske Rodenhuis en Johan de Schiffart van Dual fotografie zijn met ons meegereisd langs alle bruggenbouwers en hebben vele mooie momenten vastgelegd.

Op dinsdag 26 februari komen alle bruggenbouwers nog een keer bij elkaar om terug te blikken naar dit bijzonder jaar.

Als makelaar in sociale betrokkenheid gaat stichting Present Noordwest Friesland door met het bouwen van bruggen en het verbinden van mensen en organisaties. Dit door het organiseren van diverse praktische projecten voor mensen met onvoldoende geld, onvoldoende netwerk en onvoldoende gezondheid.  En het verbinden van kwetsbare groepen uit de samenleving met groepen die iets te bieden hebben. En zo bouwen we aan een maatschappij die naar elkaar omziet. En dat kunnen we niet alleen, maar dat doen we samen. Samen met alle bruggenbouwers en samen met u! Bent u ook Present in 2019?