Nieuw Sociaal tuinieren

26-10-2020

‘Sociaal Tuinieren’ is in 2011 gestart als een samenwerkingsproject van de Nederlandse Tuinenstichting en Stichting Present Amsterdam. Groepen vrijwilligers – bemiddeld via Present – knappen in achterstandswijken de tuinen van ouderen en kwetsbare bewoners op en beplanten de tuinen duurzaam. De bewoners zijn zelf niet in staat hun tuin bij te houden en verkeren vaak in een sociaal isolement. Na afloop worden de bewoners gekoppeld aan een structurele vrijwilliger die regelmatig de tuin komt bijhouden. Op deze manier wordt het sociaal isolement doorbroken en worden verwaarloosde tuinen weer groen.

Present NWF heeft zich in juli 2020 aangesloten bij het landelijk initiatief ‘Sociaal Tuinieren’. Coördinator voor dit project is Mounira Sleiman.

Sinds deze zomer hebben we al verschillende tuinen aangemeld gekregen voor dit project.

In oktober hadden we een grote tuindag gepland waarop we 6 tuinen wilden opknappen. Helaas moest deze dag vanwege aangescherpte voorzorgsmaatregelen rondom Corona afgelast worden.

Nu knappen we de tuinen één voor één op met behulp van vrijwilligers.

Wilt u mee doen aan sociaal tuinieren? Meld u dan aan bij:

Mounira Sleiman 06-51873556

Mail: mounira@presentnwf.nl