NLdoet 2018

22 februari 2018

Stichting Present en NL Doet

Bij Present zeggen we wel: ‘Wij doen het hele jaar door NLdoet….’. Maar natuurlijk ondersteunen wij ook van harte de landelijke actie NLdoet komend voorjaar.

Het Oranje Fonds organiseert op 9 en 10 maart 2018, samen met duizenden organisaties in het land, weer NLdoet; de grootste vrijwilligersactie van Nederland. NLdoet zet vrijwilligerswerk in de spotlights en nodigt iedereen uit om een dagje de handen uit de mouwen te steken.

Meedoen
Vrijwilligers zijn het kloppend hart van vele sociale initiatieven. Het Oranje Fonds laat daarom met NLdoet zien hoe belangrijk actieve burgers voor de samenleving zijn. Nog geen vrijwilliger? Dan kun je tijdens NLdoet ervaren hoe leuk vrijwilligerswerk kan zijn. Voor organisaties is het een mooie kans om nieuwe vrijwilligers aan te trekken en natuurlijk om klussen geklaard te krijgen!

Het hele Koninkrijk DOET
Onder de namen NLdoet, ARUBA DOET, BON DOET, CURA DOET, Statia DOET en SXM DOET doet het hele Koninkrijk mee op 9 en 10 maart. In de 2017 editie waren op 10 en 11 maart ruim 350.000 Nederlanders actief bij meer dan 9.500 klussen, een recordaantal. In 2018 willen we nog veel meer mensen op de been krijgen.

Samen aan de slag
Overal in het land zijn leuke vrijwilligersactiviteiten te doen. Er is vast en zeker ook een mooie activiteit die je samen met je collega’s, familie, je klas of je sportteam kunt doen. Heb je zin om een dag(deel) de handen uit de mouwen te steken? Meld je dan met je groep aan via ons formulier.  Wil je je individueel aanmelden en graag via Present je inzetten tijdens NLdoet dagen voor een ander? Wij hebben ook projecten op de site van NLdoet staan, waar je je op kunt inschrijven. Bijvoorbeeld deze:

Zaterdag 10 maart 15.00-17.00

Wandelen en/of spelletjesmiddag Westerpoort Franeker

Zaterdag 10 maart 9.00-16.00

Tuin opknappen en opruimen!

Wil je wel graag Present zijn, maar ben je niet zo’n klusser? Laat het ons weten! Wij zoeken graag samen met je naar een passende klus.

NLdoet is een initiatief van het Oranje Fonds.
Vrijwilligerswerk vormt het hart van sociale initiatieven. Daarom zet het Oranje Fonds met NLdoet de schijnwerpers op vrijwillige inzet. Zo laten ze zien hoe belangrijk actieve burgers zijn voor de samenleving en dragen ze bij aan een goed imago van het vrijwilligerswerk. Het Oranje Fonds steunt sociale initiatieven binnen het Koninkrijk der Nederlanden. Dat doen ze met geld, kennis en contacten. Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima zijn het beschermpaar van het Fonds.