Update december 2020

11 december 2020

Omzien naar elkaar in December 2020

Op dit moment is er veel in beweging bij Present Noordwest Friesland.  Hierbij een overzicht wat er zoal gebeurd de afgelopen  maanden van 2020.

Het Kerstengel project is in volle gang, de kerstengelen zijn gemaild en kunnen als engel hun hart laten spreken.  Soms in de vorm van een verrassing, een pakket of zelfs een bezoekje! Wij hopen dat hier mooie contacten door ontstaan en dat degene die bezoek krijgen van een kerstengel zich gezien voelen.

In het kader van NL Doet is er twee keer een High Tea #coronaproof verzorgd. Het afgelopen jaar waren de projecten steeds uitgesteld vanwege corona. Gelukkig is het toch nog gerealiseerd. Op 2 december  heeft de Einsteinklas van de AMS een High tea kunnen organiseren voor de bewoners van de westerpoort in Franeker. Er is volop genoten. De High Tea in Harlingen is uitgevoerd door de vrijwilligers van de batting in samenwerking met blended bij Daan. Op 10 december kon deze doorgaan ook hier is genoten van al het lekkers.

Samen ouder worden krijgt steeds meer vorm. Harmke heeft mooie gesprekken gehad met vrijwilligers die zich inzetten in de Waadhoeke. Deze gesprekken zijn te lezen in de Franeker courant . In totaal komen er 5 verhalen van vrijwilligers in de krant. Wij hopen hiermee meer bekendheid te krijgen zodat wij verder kunnen uitbouwen.

Bij Jong Present zijn er ondertussen 3 trainees Joyce Heida , Haaije Wagenaar en Amanda Schmitz. Zij zetten zich al volop in bij diverse projecten, zowel bij sociale als praktische projecten.

Pakkettenactie Sinterklaas Er zijn  via stichting Present Noordwest Friesland  heel veel spullen gedoneerd aan Esparanze voor de sinterklaas pakketten en aan Helena voor de pakkettenactie 0517/0518.

Actie Pepernoot  via Kinderhulp konden wij diverse gezinnen aandragen voor een bijdrage in de kosten van sinterklaas door het geven van cadeaubonnen én kaarten voor winterslagharen. Een welkome aanvulling voor gezinnen die het in deze tijd niet zo breed hebben.

Kaartenactie ‘Winter in Harlingen’ samen met verschillende partijen uit Harlingen zoals de Bouwvereniging, de Telefooncirkel en Stichting Welzijn Senioren Harlingen zijn we aangehaakt bij het project ‘winter in Harlingen’ van het ouderwerk Skule Welzijn. Hierbij is er extra aandacht voor zelfstandig wonende ouderen. In december is er een kaartenactie. Stichting Present zorgt voor 600 geschreven kaarten. De kaarten zijn beschreven door leden van de Hockeyclub HMHC én de leerlingen van het IKC st. Michaelschool.

Pakkettenactie Vermillion vanwege corona kon de ‘day of caring’ helaas niet doorgaan. De gedupeerde gezinnen krijgen een leuke verrassing in december, in de vorm van een pakket.  Wij mogen in totaal zes pakketten op maat verzorgen voor iedereen.

Sociaal tuinieren is de afgelopen maanden opgestart. En er zijn al heel wat tuinen opgeknapt door onze vrijwilligers.

Praktische hulp We zijn ook weer volop bezig om de verzoeken van mensen die ons hulp kunnen gebruiken vorm te geven. Uiteraard houden we rekening met de maatregelen rondom corona. Ben je met een kleine of grote groep en wil je meewerken aan de praktische projecten. Meld je hier aan..

Goede doelen winkel Franeker  Tot slot is er een goede doelen winkel in het oude Expert pand in de dijkstraat in Franeker. Hier krijgen wij ook de gelegenheid ons te laten zien. https://stichting.stichtingpresent.nl/noordwestfriesland/?post_type=nieuws&p=5261&preview=true