Samen zijn wij Present

30 april 2020

Door de samenwerking tussen Vermilion Energy en Stichting Present is de afgelopen week een mooi initiatief ontstaan. Op vrijdag 24 april zijn 375 bossen tulpen uitgedeeld aan alle thuiszorgmedewerkers van Palet, die werkzaam zijn in Harlingen, Waadhoeke én Leeuwarden.

Aan elk bosje tulpen hing een kaartje met de tekst: “Wij denken aan u.”

De professionals van de thuiszorg zijn ook in ‘coronatijd’ dag en nacht aan het werk. Ze hebben te maken met cliënten die naast zorg en ondersteuning juist nu behoefte hebben aan aandacht. Sommige cliënten voelen zich eenzaam en de medewerkers van de thuiszorg zijn een dagelijks lichtpuntje: Na het douchen krulspelden in het haar zetten, nagels lakken, slingers ophangen bij een verjaardag of het opzetten van een videobelletje naar familie. Geweldig werk en daarom is een bloemetje meer dan verdiend!

De tulpen werden gekocht bij de lokale teler, Maatschap de Jong- Velsma, uit Midlum. Aangezien het hoofdkantoor van Vermilion in Harlingen aan de andere kant van de weg gevestigd is, was de keuze voor een lokale leverancier zeer gemakkelijk.

Stichting Present:

Stichting Present ontwikkelt tijdens de ‘coronacrisis’ nieuwe initiatieven om met elkaar verbonden te blijven. Niets doen is geen optie. Het is juist van belang om in deze tijden de brug te slaan tussen bedrijven die iets te bieden hebben en mensen die daarmee geholpen kunnen worden of een steuntje in de rug verdienen.

Landelijke samenwerking

Vermilion heeft begin dit jaar een landelijke samenwerking met Stichting Present. Deze samenwerking is onderdeel van het ‘Ways of Caring’ programma; een initiatief waarmee Vermilion iets extra’s wil geven aan de omgeving waarin zij actief is.

De bedoeling was dat het personeel van Vermilion onder werktijd de handen uit de mouwen steekt voor mensen die wat extra steun kunnen gebruiken. Het plan was om allerlei klussen voor en met mensen aan te pakken. Helaas zijn de projecten vanwege de coronacrisis voorlopig uitgesteld en blijft het afwachten of de ‘Day of Caring’ in het najaar door kan gaan.

Op drie plekken in Nederland  werden er de afgelopen week verschillende actie’s ondernomen door Vermilion Energy, via Present Noordwest Friesland en Present Steenwijkerland werden tulpen uitgedeeld bij resp. zorgmedewerkers en bewoners van zorginstellingen. In Smallingerland was er actie met kleurplaten voor mensen die een kleurrijke groet goed kunnen gebruiken.