Vacature Penningmeester

26 juli 2017

Passie voor mensen, cijfers en vrijwilligerswerk?

Deze vacature is niet meer beschikbaar.

Stichting Present Noordwest Friesland zoekt een

PENNINGMEESTER (en bestuurslid).

Stichting Present Noordwest Friesland is een organisatie met een doel, we willen een brug slaan tussen mensen die willen geven en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. Op basis van het aanbod van groepen mensen organiseert Present praktische en sociale vrijwilligersprojecten in samenwerking met maatschappelijke organisaties. Dit sluit aan bij de visie van Present: een beweging in de samenleving ondersteunen waarbij steeds meer mensen het vanzelfsprekend vinden om naar elkaar om te zien. Present Noordwest Friesland is in 2015 gestart en volop in ontwikkeling.

Om de beweging te blijven aanjagen zijn we op zoek naar een enthousiast en maatschappelijk betrokken bestuurslid annex penningmeester (vrijwillig, 1 à 2 uur per week). De penningmeester draagt zorg voor het financieel beheer en denkt proactief mee voor wat betreft fondsenwerving.

Functietaken

Onder de taken van de penningmeester vallen verder, het

• verrichten van betalingen
  • onkosten- en vrijwilligersvergoedingen
  • jaarlijks opstellen van de begroting
  • bewaken van de begroting
  • (doen laten) werven van financiële middelen
  • regelen van fiscale, juridische zaken en verzekeringen.

Functieprofiel

Voorop staat dat de penningmeester plezier in het omgaan met cijfers heeft en zich verbonden voelt met de organisatie.  De penningmeester

• is deskundig op het gebied van financiën en financiële aangelegenheden
  • heeft een zakelijke instelling en kan toezien of gestelde doelen gehaald worden
  • is tevens bestuurslid en neemt deel aan de bestuursvergaderingen
  • staat achter de visie en werkwijze van Present en
  • kan Present Noordwest Friesland vertegenwoordigen.

Herkent u zichzelf in het geschetste profiel en lijkt het u een mooie manier om u voor onze stichting in te zetten? Stuur dan uw sollicitatie voor 28 augustus 2017 naar info@presentnwf.nl t.a.v. het bestuur.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Een gift uiteraard wel!