Vertrek directeur Stichting Present

17 september 2018

Na 12 jaar dienstverband zal Tiemen Zeldenrust per december 2018 vertrekken als directeur bij Stichting Present Nederland. Hij maakt hiermee ruimte om samen met zijn gezin een gezinshuis te kunnen starten.

Tiemen Zeldenrust: “Het was een voorrecht om voor Present te werken maar met deze stap gaat een andere wens in vervulling. We willen graag kinderen een veilige gezinsomgeving bieden als dat in de gewone thuissituatie niet meer mogelijk is.”

Tiemen was betrokken bij de oprichting van Present Den Helder in 2006. In dat zelfde jaar volgde de stap naar Present Nederland, de faciliterende organisatie van de franchiseformule. Eerst als adviseur en vanaf 2011 als directeur.

Zeldenrust: Mede dankzij de kracht van de formule en de bevlogenheid van alle Presenters in het hele land hebben we samen gebouwd aan onze missie: nog meer mensen uitdagen zich in te zetten voor hun kwetsbare naaste als aanvulling op de professionele hulpverlening” Het netwerk van Present bestaat inmiddels uit 73 lokale stichtingen die jaarlijks meer dan 38.000 vrijwilligers helpen de weg te vinden naar een passend vrijwilligersproject.

Lokale coördinatoren zijn het geheim
Volgens de vertrekkende directeur brengt de werkwijze van Present het beste in mensen naar boven: de kracht om hulp bieden en de kwetsbare moed om die te ontvangen. “Ik ben dankbaar dat ik hieraan mijn bijdrage mocht leveren. Tegelijk is voor mij één ding duidelijk: de werkelijke kracht van Present zit in al die mensen die Present lokaal vormgeven.”

Dankbaar
“Het bestuur van Present Nederland is Tiemen dankbaar voor zijn waardevolle inzet” stelt Present Nederland voorzitter Erik Dannenberg. “We wensen hem en zijn vrouw gezegende jaren toe in het verwezenlijken van hun nieuwe ambitie.”

Afbouwen
In september start de werving van een nieuwe directeur voor Stichting Present Nederland. Naar verwachting zal eind oktober de opvolger bekend gemaakt worden. Tiemen zal nu zijn werk gestaag afbouwen en zich meer projectmatig inzetten om in december het stokje definitief over te dragen.

Directeur Present vertrekt bij Volwassen Puber (ND)

Deze manager start een gezinshuis (Trouw)

Present is een volwassen puber (Ref. Dag)

Vacature