Vrijwilliger Anita in het zonnetje

31 januari 2019

Vrijwilligers zijn onmisbaar geworden in het sociaal werk. Daarom organiseert Movisie  de ‘Meer dan handen’ vrijwilligersprijzen om de vrijwilligers in het zonnetje te zetten. Juist om hen te bedanken en waarderen voor hen inzet. Vanuit Nieuw Zuid en de vrijwilligers centrale Skule werd gevraagd om om vrijwilligers te nomineren voor deze prijs. De criteria voor de nominatie  waren:

De vrijwilliger werkt met hart en ziel in de organisatie, bereikt mooie resultaten en werkt actief samen met andere vrijwilligers. En een motivatie waarom we deze vrijwilliger nomineren.

Voor Present Noordwest Friesland hebben we Anita Beenen genomineerd.

Nominatie Anita

Anita is wat mij betreft  een topvrijwilliger!

Ze heeft ondanks haar beperkte gezondheid en energie, heel veel dat ze nog doet. Anita is een alleenstaande vrouw met drie jonge kinderen. Naast de zorg voor haar gezin en haar eigen fysieke beperkingen heeft ze toch tijd en aandacht voor mensen om haar heen.

Ze is al bijna twee jaar betrokken bij onze organisatie en werkt in het operationeel team als kantoormedewerker en groepenbegeleider. Ze komt trouw elke week een ochtend op kantoor, werkt mee aan projecten. Is dan ook groepenbegeleider. Zo heeft ze het kerstengel project gedaan, waarbij mensen naar elke omzien in de decembermaand.

Maar zelf is ze ook een engel geweest voor anderen door voedselpakketten te sparen en te brengen naar iemand die het ook hard nodig heeft.

Ze heeft het zelf niet breed, maar is zeer creatief en vind altijd oplossingen. Ze helpt anderen wanneer ze kan. Voor onze organisatie is Anita echt een gouden kracht. We kunnen op haar rekenen. Wat ze zegt dat doet ze ook. Ze denkt mee in de organisatie over hoe dingen beter of anders kunnen.

Dus ik zou graag Anita willen nomineren voor deze prijs,

Hartelijke groet Anja Schilder

Anita mocht afgelopen week een blijk van waardering ontvangen uit handen van Nicky Hooijschuur van de Vrijwilligerscentrale Harlingen.