Samen Ouder Worden

Ouder worden; dát doen we samen!

Zingeving – vrijwilligerswerk – hobby’s – sociale contacten –
sport – kunst en cultuur- prettig wonen – talent – betrokken zijn

Ouder worden, daar hebben we allemaal mee te maken! Van jong tot oud! Maar hoe wordt je zinvol ouder? Wat betekent dat eigenlijk, ‘zinvol ouder worden’?

Wij, Harmke Lagerwaard en Nellie Schaafsma, zijn verbonden aan het nieuwe initiatief ‘Samen Ouder Worden’. Wij richten ons op u als oudere inwoner van Franeker e.o. Dan gaat het over zinvolle besteding van tijd, talent en interesse in het kader van vrijwillige inzet voor en door ouderen!

Betekenisvol ouder worden
Ouder worden zorgt voor uitdagingen én, niet onbelangrijk, voor kansen! Ook als we ouder zijn, is actief deelnemen aan de samenleving belangrijk. Het geeft vervulling, interessante ontmoetingen, zingeving en plezier. Hoe bent u van belang voor uw omgeving? Hoe draagt u uw steentje bij?

Er is in de media momenteel veel aandacht voor thema’s zoals eenzaamheid en dementie. Maar ouder worden gaat over veel meer dan dat! Het gaat over thema’s zoals sociale contacten opdoen, je inzetten voor een ander of vrijwilligerswerk doen, je talent, tijd en interesses te benutten. Wij proberen bestaande initiatieven omtrent vrijwillige inzet te verbinden. Graag willen we samen met u nadenken over uw ideeën en gedachten over vrijwilligerswerk en ouderen. Vind u dat er genoeg te doen is voor uw leeftijdsgroep hier in Franeker en omstreken?

Haakt u ook aan?  Want ouder worden, dát doen we samen!

Wil u contact opnemen? Dat kan! Ik ben te bereiken op
06 49 57 64 84 of mail naar h.lagerwaard@samenouderworden.nl